Bygger et væksthus (orangeri) i træ 3,5m x 7,4m med mønterbjælke. Det vil ligne det på billedet –*se min tegning. Vil gerne have samme look som fotografiet beskriver og så havde jeg valgt den laminerede træ der ser ud til at passe: 66x315. Første gang jeg brugte Moelven og Byggbeskrivningars dimensioneringsprogram kom 66x315 op, og så blev jeg glad –*æstetisk så ser det jo ud til at passe og se bedst ud.

MEN, jeg kiggede dårligt på nedbøjningstabellerne. Nu undrer jeg hvad man mener med 29mm (L/255) nedbøjning? Hvis det betyder 3cm nedbøjning så lyder det jo lidt meget –*jeg har jo ingen skydedør og glassene fastgøres på denne strækning med kortsiden cc 50 så det er jo nemt at justere nogle graders vinkel – men seriøst er det vanvittigt meget at rette op?

Diagram af en tagkonstruktion med dimensioner for bredde, længde og højde. Viser nockbalkar og takåsar med tekniske specifikationer. Skema over limtræ specifikationer, inklusive dimensioner, deformation, udnyttelsesgrad, mindste oplagslængde og oplagsreaktion, med valgmuligheder i søgning.

Her ser man limtræsdrageren i et lignende stort drivhus. Ser iof ud til at være større end 66mm her?

Et stort hvidt drivhus med glasvægge, omgivet af frodige planter og træer. Limtræsbjælken kan ses inde i strukturen. Væksthus med limtræsbjælker, planter og et dækket bord med tallerkener og glas. Indvendigt syn af et rummeligt og lyst grønt miljø.

Eftersom 140mm i bredde er udelukket æstetisk set, føles det som om det står mellem 66x315 som har 29mm nedbøjning eller noget, der skaber tydeligt mindre nedbøjning, og da bliver 90x405 nærmest til hands.

Har nu besluttet, at 29mm nedbøjning ikke er ok. Mangler at få et tilbud på overbøjet bjælke. Ellers bliver det 90x405

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.