Tænkte på at have kalkpuds på min kældervæg (indersiden). Undrer om nogen kan give mig råd.

*behøves armeringsnet?

*der findes flere typer færdigblandet. Hvilken skal man bruge, synes selv at Serpo 144 virker ok? Eller er det bedst at købe kalk og blande selv?

*bør man så male med silikat- eller kalkfarve?

Taknemmelig for også andre råd i dette emne fra nogen, der har erfaring.
 
Hej!
Jeg har lige repareret puds i min kælder og pudset om sådan cirka 20m2 med godt resultat. Jeg har brugt pudskalk, som jeg købte i en sæk på byggemarked og blandede den med sand og vand selv. 1 del kalk + 3 dele sand + vand indtil blandingen får spartelkonsistens. Tror ikke, at det er nødvendigt med armeringsnet, men du skal vande underlaget ordentligt, inden du pudser. Det rigtige værktøj er vigtigt - søg på dinbyggare-siden, så får du gode instruktioner om, hvordan man gør.
Både kalk- og silikatmaling er rigtige til kalkpuds. Mal ALDRIG en kældervæg med en plastmaling, der er tætsluttende. Har set og repareret skader, som sådan en maling forårsagede i vores kælder :P.
Held og lykke!
gaia
 
  • Synes
Hammarfall
  • Laddar…
Hej
Der findes vassmåtter til køb.
Det er simpelthen sivstrå fastgjort på hønsetråd.
Utroligt nemt at arbejde med, synes jeg.
Derefter brugte vi Optirocs kalkpuds.
Husk at påføre lidt per lag og lad det tørre mellem lagene.
Vi har fire lag på vores væg.

Hvis du afvasker med kalkfarve, vil det "støve af" på tøj osv., når du går imod det.
Vi løste det med kulturhåndværkernes loft- og vægmaling.
Det ser ud som om det er kalkafvasket, men det støver ikke.
Virker sikkert også med anden emulsionsfarve.
 
Det lyder interessant. Hvor køber man sådan nogle rørmåtter? Findes det i almindelige byggemarkeder?
 
ja, så vidt jeg ved...
Vi købte vores på Strängnäs brädgård.
jeg tror, at de tilmed havde den "på hylden"
 
og omtrent sådan ser det ud.
der findes lidt flere billeder på vores hjemmeside.

puts%20lager2-2.jpg
 
Nej da skal du vel ikke behøve net???
Og kalkpudsen bør vel funke.
 
Hej!
Vassmåtter skal man nok bruge, når man lægger puds på en træplanke /om det er til udendørs- eller indendørsbrug ved jeg ikke ??? Måske fungerer i begge tilfælde. En suporex- eller teglflade pudser man direkte på og efter moderat fugtning af fladen.
gaia
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.