Jeg vil bruge kalkmørtel hydraulisk på mine kældervægge, som vi renoverer. Mit spørgsmål er, om nogen har erfaring med at male med silikatmaling på denne mørtel? Jeg vil gerne undgå kalkmalingen, da jeg har brug for at kunne tørre af og vil ikke have, at det skal kridte. Jeg har googlet rundt, og nogle mener, at silikatmaling virker på kalkmørtel, hvis det er indendørs. Er der nogen, der har malet med silikatmaling på kalkmørtel med godt resultat, eller krakelerer det?

Jeg har malet med silikatmaling på weber kalkpuds. Dog ikke hydraulisk. Fungerede godt

• Rum med hvidmalede vægge og gråt flisegulv. Træloft med lampe.
  • Synes
Schwen92
  • Laddar…
P
V Villa1949 sagde:
Jeg har malet med silikatmaling på weber kalkpuds. Dog ikke hydraulisk. Fungerede godt
hvad har du for fuge på klinkersoklerne. Kan du venligst tage et detaljebillede. Tænkte at gøre det samme

Johan1975z sagde:
hvad har du for fuge på klinkersoklerne. Kan du venligst tage et detaljebillede. Tænkte gøre det samme
Det er kiilto grå fuge, hårdfuge. Har lagt lidt fuge ovenpå kortsiden af soklen. Kan tage billede, hvis jeg husker det i morgen, nu er sengen for skøn til at jeg gider gå ned i kælderen.

V Villa1949 sagde:
Jeg har malet med silikatmaling på weber kalkpuds. Dog ikke hydraulisk. Funkede godt
Hvor fint! Så burde det også fungere for os

Har malet med Alabasters kristallat på hydraulisk kalkmørtel i kælderen. Grundede med deres primer. Blev rigtig godt, meget nemt at arbejde med og god dækkeevne.

• Synes
imported_ulle
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.