Ja, skorstensfejeren har godkendt det hele, selvom blæseren kun ligger 80 cm ovenover brændeovnen. Han sagde, at 1 m afstand var mere en retningslinje, ikke et krav. Kan forestille mig, at det er lidt forskelligt fra skorstensfejer til skorstensfejer, (med tanke på hvad din skorstensfejer sagde). Håber I får lavet noget fint!

Sjovt at det gik vejen - så jeres smukke skabelse ikke bliver ubrugelig!

¤ akila ¤ sagde:
Her kommer efterspurgt billede af vores køkken og som det ses, er der en hel del fix tilbage, loft, sokler osv.

Angående komfuret er det lavet af siporex og kalkmørtel (tror jeg det var), malet med mat vandbaseret vægmaling og matte lakeret på de flade overflader for aftøringsmulighed.

Hjørnerne, som tråden omhandler, blev vel ok med malerfuge og malet skæreflade på fliserne. I hvert fald ikke så iøjnefaldende i og med at det er samme farve det hele.

Jeg ville have været 100% tilfreds, hvis den havde haft rundere former, men blev desværre nedstemt af både partner og murer...
Hvilken kogeplade valgte I, fungerer den godt?
Og hvordan ser emhætten ud indeni, er der en fælles ventilator for begge komfurer, eller separate kanaler?

Pladen er et impulskøb på elgiganten, har ikke engang brugsanvisning til den... Ved ikke engang om Schott Ceran, som der står på, er mærket eller modellen... Men jeg er halvt tilfreds med den. Det tager lidt for lang tid at koge op, men touch-knapperne fungerer godt + at der er skrå kanter på den i stedet for en grim metalkant.

Kappen byggede min partner op på en metalramme, så den er helt hul. De to ventilatorer (turde ikke satse på at én var nok i den højde) er forbundet med et t-rør til samme kanal i murværket.

¤ akila ¤ sagde:
Kåben byggede min partner op på en metalram, så den er helt hul. De to ventilatorer (turde ikke tage chancen på, at én var nok i den højde) er forbundet med et t-rør til samme kanal i murværket.
Ok lyder jo enkelt og godt, og skorstensfejeren var tilfreds, så jeg?

Ja da! Vi har fyret godt op om vinteren og lavet mad samtidig uden problemer. Tilfredse!

• Synes
Månster
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.