Overvejer at bygge et bord med klinker med træplade som stamme.
Noget særligt man skal tænke på for at få spartelmassen til at hæfte ordentligt på træet?

For det første bør træpladen være vridstiv. Måske skal du regle op på undersiden afhængig af, hvor stort bordet er. Prima pladen, inden du lægger på fixet. ;)

Er jo ikke helt hundrede på, hvad prima indebærer. Nok en slags grundfarve antager jeg?

Immobil sagde:
For det første bør træpladen være vridstiv. Måske skal du afstive undersiden afhængigt af, hvor stort bordet er. Prima pladen inden du lægger fikset på. ;)

Hvor stort skal bordet være?

Norre sagde:
Hvor stor skal bordet være?
Rundt 120x60x40

Rundt 120x60x40
Det var nogle mærkelige mål for et rundt bord  ;)

Skal det være rektangulært antager jeg, at du mener 120cm*60cm*4cm
Ellers bliver det en MEGET tyk bordplade.

Ok, så ville jeg gøre sådan her;
16mm/22mm spånplade med en limet/ lim-skruet 13mm gipsplade. Så klinker.
(Der findes gulvspån 16/22*600*1800)

Inden gips lægges på, laves en ramme/stamme under spånpladen for at fastgøre bordben i.

He he...mente ikke at bordet skulle være rundt og at målet skulle ligge rundt 120... altså rundt=cirka

Tak for hjælpen, selv om det lyder lidt kompliceret. Mener du en ramme i stål eller lignende?

Hej!

Jeg er ingen bordeekpert, men eftersom bordet skal stå i varm miljø eller i det mindste samme temperatur (får jeg håbe) så tror jeg, at det skal række med at lime pladerne med montage lim (bare ingen danser på bordet). Køb spånplade eller MDF eller HDF plade 22mm. Der findes jo forskellige måder at bygge selve bordet.

Held og lykke!

/Lars

Jeg har lavet et par borde på denne måde. Da har jeg brugt PL400 konstruktionslim. Har også testet med fliselim resultatet var da, at træpladen bøjede sig på grund af fugten i fliselimet. Og bordet blev dermed mindre sjovt (røg i skraldespanden simpelt hen).

Kakle med flislim fungerer udmærket.

ImprezMe sagde:
Overvejer at bygge et bord med klinker med træplade som stamme.
Noget særligt man skal tænke på for at få spartelmassen til at hæfte ordentligt på træet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.