Er der nogen, der kan svare på, om det er muligt at sætte fliser på minerit (normalskiven).

Det er i et tørt område omkring en brændeovn, dvs. ingen vand / opvask er ved denne væg.

Jeg bruger allerede en flexfix, der tåler gulvvarme og de bevægelser, det medfører, burde den ikke kunne sættes fast på en mineritplade?

Tepro hævder, at dette ikke går, men jeg har ikke haft held med at få nogen fornuftig forklaring fra dem om hvorfor ikke. De hævder, at den bevæger sig for meget, hvilket jeg har svært ved at forestille mig. Det er jo præcis det samme plade som VT-pladen, men uden tætningslaget. Vedhæftningen er i hvert fald ikke noget problem.

P
jon_h sagde:
De hævder, at den bevæger sig for meget
..og det gør den. Jeg kender en bygherre, der fik problemer med at fliserne løsner fra væggen pga netop dette. Nu var det godt nok nogle år siden, men så meget har vel ikke ændret sig med mineriten.
Det påstås, at den almindelige variant bevæger sig mere end en spånplade.

Det siger du? Så kan det næppe være samme materiale i VT-pladen som i den almindelige, selvom det er den besked, jeg har fået. Og jeg forstår ikke, hvordan Minerit kan bevæge sig så meget mere end Masterboard.

ACME sagde:
..og det gør den. Jeg kender en byggherre, der fik problemer med, at fliserne faldt af væggen pga. netop dette. Nu var det i og for sig nogle år siden, men så meget har vel ikke ændret sig med mineriten. Det påstås, at den almindelige variant bevæger sig mere end en spånplade.
Ok der ser man..svært at forstå dog..
Ellers kan man jo mistænke, at det er en salgsfidus, der favoriserer den dyrere plade?
Hvis ikke, så har de jo et produkt mere at lave

Men nu bliver det et lag renoveringsgips i stedet for, for jeg tænker ikke at tage chancen..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.