Hej,

Vi har et hus bygget i 1960 og tænker på at bygge en altan.
Jeg har tænkt på at have en regel mod væggen, hvor jeg kan
lægge alle tværregler på.

Reglen holdes fast med gevindstænger, som igen fastgøres i betonhulblokke (beskrevet som sådan i den tekniske beskrivelse for huset). Jeg formoder, at det bedste er at bruge kemisk anker, type Anchorfix eller noget lignende.

Nu findes der noget, der hedder 'perforerede hylstre' for at gøre det
hele endnu lidt bedre. Hvad bestemmer, om man skal have det
eller ej?

Er der nogen, der har erfaring med kemisk anker/ankermasse eller lignende og kan give lidt råd?
Altanen vil være 2,5 m oppe, så det ville ikke føles så sjovt, hvis altanen gav efter ;)
 
Hvis du skal fastgøre i hulsten, har du nok brug for de der hylstre, ellers går der en masse ankermasse til, og den er dyr som guld! Ellers kan du måske sætte møtrik og skive på indersiden af gevindstangen? Kan jo fælges ind og derefter pudses igen, hvis det er synligt på indersiden... Ellers findes der jo ret gode plastplugs, som fint kan bruges, belastningen bliver jo kun nedad i dette tilfælde, ingen trækbelastning at tale om. Forudsætter at du har en eller anden type stolper, som altanen hviler på yderst.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.