Ja, hvornår skal man stoppe med at blive forundret... Jeg har et hus fra 1931 og er endelig begyndt at ordne i kælderen. Det har altid set grimt/mærkeligt ud omkring stolpen på indersiden af trappen ned til kælderen, og når man fjerner lidt panelstumper, ser man, at stolpen er afskåret og hænger i luften (lige under den skæve søm i billede 2). Som det ses på billede 1, er der desuden en mindre "stolpe", som har sin øverste del i luften og sidder i vangerne med to ret svage spor-skruer. Spørgsmålet er, om jeg kan fjerne denne "stolpe", da den del af trappen også hviler mod en væg.
Jeg kan ikke helt se, hvordan alt dette hænger sammen, men vi føler ikke nogen egentlig svaj i trappe/entreeniveauet. Den lille "stolpe" hviler mod en lille væg, som har metalprofil i bunden, som jeg troede skulle bidrage til at holde op "hjørnet", som ses bedst på billede 2/3, men da jeg kiggede i overkanten af denne væg, sad der også en metalprofil, men ovenover den luft på ca. 5 mm.
Jeg kan ikke helt se, hvordan alt dette hænger sammen, men vi føler ikke nogen egentlig svaj i trappe/entreeniveauet. Den lille "stolpe" hviler mod en lille væg, som har metalprofil i bunden, som jeg troede skulle bidrage til at holde op "hjørnet", som ses bedst på billede 2/3, men da jeg kiggede i overkanten af denne væg, sad der også en metalprofil, men ovenover den luft på ca. 5 mm.
Klik her for at svare