Ja, hvornår skal man stoppe med at blive forundret... Jeg har et hus fra 1931 og er endelig begyndt at ordne i kælderen. Det har altid set grimt/mærkeligt ud omkring stolpen på indersiden af trappen ned til kælderen, og når man fjerner lidt panelstumper, ser man, at stolpen er afskåret og hænger i luften (lige under den skæve søm i billede 2). Som det ses på billede 1, er der desuden en mindre "stolpe", som har sin øverste del i luften og sidder i vangerne med to ret svage spor-skruer. Spørgsmålet er, om jeg kan fjerne denne "stolpe", da den del af trappen også hviler mod en væg.
Jeg kan ikke helt se, hvordan alt dette hænger sammen, men vi føler ikke nogen egentlig svaj i trappe/entreeniveauet. Den lille "stolpe" hviler mod en lille væg, som har metalprofil i bunden, som jeg troede skulle bidrage til at holde op "hjørnet", som ses bedst på billede 2/3, men da jeg kiggede i overkanten af denne væg, sad der også en metalprofil, men ovenover den luft på ca. 5 mm.

• Trætrappe med en delvist eksponeret væg og et unikt sammensat hjørne. Trappens vange hviler mod en muret væg, set fra kældernedgang.
  • Træstruktur ved trappeopgang med blottede ledninger og ujævnt snedkerarbejde; træstykker holder sammen med søm ved trin.
  • Trætrappe med synlig konstruktion og frilagt stolpe. Mangelfuld vedhæftning til væg med pladeregel; elektrisk ledning vises.
  • Træbjælke i en kældertrappekonstruktion med synlige skruer og en metalplade foroven. Synlige snedkerdetaljer og et udsnit af en væg.
  • Synes
Trekul
  • Laddar…
Karrock
Imponerende! Den der skiftede trappen prioriterede skabet under frem for at sætte den rigtigt ind?

Synes du?😀det er klart man kan jo prøve at løsne skruerne og se om det går tungt og prøve at belaste den side af trappen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.