Skal grave ud kælderen, støbe nyt og lægge klinker. Huset er dog støbt direkte på jorden, så 150 mm under gulvet slutter ydervæggen. Vil ikke grave dybere end dræningen, så hvordan skal man gøre. Lægge byggeplast, isolere 50 mm og støbe 100 mm?? Kan man få gulvvarme til en rimelig pris på det??

Har du råd til at ofre lidt loftshøjde? Så måske kan du få til i hvert fald 15 cm isolering under pladen. Lægger du kapillærbrydende celleplast (Pordrän/Isodrän), behøver du heller ikke have et lag af makadam under.

Det er 1,94 i lofthøjde nu, så jeg vil jo ikke have det lavere. Hvis jeg ikke lægger gulvvarme, hvordan synes du forarbejdet skal se ud?

Føles som om laget kommer til at se sådan her ud.

Klinker
Platta 900
Fiberduk
isodrän 650
fiberduk

Hvordan lyder det??

Lyder som en fuldt fungerende plade, men hvis du vælger at have gulvvarme i den, bliver den ret dyr i drift med tanke på den relativt tynde isolering. Spørgsmålet er vel, hvad komforten er værd for dig?

jeg vil ikke installere gulvvarme, fordi forarbejdet ikke kan udføres korrekt. Nu var det meget svært at få fat i isodränplader, så jeg undrer mig over, hvad der er af alternativer? Kan man bruge almindelig byggplast som kapillarbrydende og tage almindelig celleplast? Eller tænker jeg forkert? Er det dumt at lægge plast nederst? Det jeg syntes var godt ved isodrän var, at hele pladen kunne "ånde". Bli våd og så tørre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.