Hej,
Vi skal bygge et nyt hus med kælder, men er lidt usikre på kælderkonstruktionen.
Det vi har tænkt os er nedenstående to alternativer:
Alternativ 1:
- Mure med uisolerede lecablokke med isodrän på ydersiden under jord og isolerede lecablokke over jord. (Læs Finja bas under jord og finja exakt over jord. Eller tilsvarende)
- Puds ud- og indvendigt
Alternativ 2:
- Støbe væggene med Thermoblok
- Puds udvendigt og beklædt med osb/gips indvendigt
Hvad findes der af fordele og ulemper med begge alternativer? Indeklima, pris, holdbarhed?
Tak på forhånd
/F