Hej, vi bor i et hus bygget i 1934 med beton kælder/fundament.
Huset er drænet for ca. 15 år siden (inklusiv platon måtte)
desværre er det ikke isoleret udvendigt >:(
Lige nu er det ikke indrettet eller opvarmet, men vi vil gerne bruge kælderen lidt mere/bedre.
fx bruser/vask, garderobe samt hobbyrum.

Hvad skal man gøre for at få et lidt bedre "klima", skal man isolere udvendigt osv.?

er det pudsede vægge der gælder, men kan man opvarme en sådan kælder?

jeg har brug for lidt tips om, hvad man skal tænke på, og hvordan man kan gøre det.

Jeg har ingen isolering i væggene (hålsten) men har gravet ud og isoleret nedad samt lagt gulvvarme. Det blev meget hyggeligt i kælderen fra at have været råt og koldt.

Hej hvordan bliver det, hvis man ikke isolerer "eldar man för kråkorna"?
har du nogen form for isolering under slangerne?

Huset er som sagt fra 30'erne og fundamentet består af beton og sten.

Ja, jeg har som sagt isoleret nedad - der ligger 20cm celplast under rørene. Rørene er indstøbt i beton. At ikke isolere overhovedet er vel ikke så godt (kråkorna).

hvilke muligheder er der,
platon, derefter isolering og trægulv ovenpå det?

Invendig isolering i kælder er at invitere til problemer. Trægulv i kælder lige så... Alternativerne, som vi er kommet frem til, er klinker (uden gulvvarme=hyttesko på), bergo-plader, platon+laminat eller vores seneste idé-kunstgræs (som et væg til væg-tæppe men uden gummi på bagsiden=gennemtrængeligt). Idéerne er mange, men vi er endnu ikke kommet frem til, hvad vi skal vælge.

Milkshaken
Hej: vi har eller havde omtrent samme kompleks som jer.
Hus fra -33. betonfundament og betonplade ... (Ca. 5 cm plade)
Ikke isoleret udvendigt, men dog ny dræning siden -96... og så platon på ydersiden.

Vi lagde platon på betongulvet, derefter "flydende masonit" og derefter en grøn varm væg-til-væg-tæppe.
Væggene på indersiden har jeg pudset og skrubbet med gipsmørtel samt malet med lysegrå farve, for at få lidt fin struktur på det.

Kælderen opvarmer vi med en kamin model større. fungerer fint, dog kan det være lidt småkoldt, (Typ 18 grader) når man kommer hjem om eftermiddagen.

kan lægge billeder op, hvis der er interesse.

Væg-til-væg-tæppet er en bevidst foranstaltning, da det altid føles varmt om fødderne for os.

Jeg vil gerne se nogle billeder af din rust Milkshaken, da vi overvejer at gøre noget lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.