For mange år siden viste et byggeprogram, at der fandtes en type stillads, man låser med unbrakoskrue i koblingerne.
Jeg tror det var Timell, som viste, hvordan man bedst i MacGyver-stil kunne snitte en hemseseng ved at save rør til og bruge støbte(?) koblinger med unbrakolåsninger.
Rørene fandtes både i alu og stål.
Stilladset så ret "pænt" ud med runde koblinger med indfældede skruer.

Jeg kan ikke huske, hvad disse hedder, har I styr på det?

Skal ikke bygge en hemseseng, men derimod lidt træningsudstyr.

Aldrig set, kan du ikke bruge almindelige Burton rør og koblinger?

Tror at typ Jula har haft noget sådant i sit sortiment

perkaby sagde:
Kan det være disse du tænker på?
[link]
Dagens rose!

Næste spørgsmål: Kan disse findes i Sverige?

"Key Clamp Fitting" på Ebay blev en succes. Fandt præcis hvad jeg ønskede.
Tusind tak!

...eller måske Kee Klamps? Har eksisteret i støbejern og aluminium siden 60'erne og blev tidligere brugt til at bygge semipermanente stilladser.

Hvordan har du tænkt dig at bygge egentlig?
Jeg går nemlig med lignende tanker, skal bygge klatrestativ/monkeybar til børnene.

dadgom sagde:
Hvordan har du tænkt at bygge egentlig?
Jeg går nemlig med lignende tanker, skal bygge klatrestativ/monkeybar til børnene
Et enkelt powerrack skal det blive. Et stabilt koster omkring 10kkr og da burde jeg kunne spare ca. 8kkr ved at lave det selv.

Jo:

Carenta sælger Tubeclamps koblinger i Sverige.

Her er deres webshop:

http://www.carenta.com/produktgrupper?DepID=165

Den mest almindelige størrelse er B, det er også i den størrelse, udbuddet er størst. B-størrelsen passer til 1" vandledningsrør, som kan købes hos de fleste lidt større metalvarehuse. 1" er jo omtrentlig indre diameter, dimensionen er 33,7 x 3,20. Rørene findes galvaniserede og ikke-galvaniserede (såkaldt "sorte" rør). Vælg galvaniseret, så matcher det koblingerne.

Meningsløs ekstrainfo:
Tubeclamp fik et ordentligt opsving i Sverige, da vinterdæksloven kom (var det i 2000?), da hver eneste dækforhandler skulle bygge dækstativer for at klare vinteropbevaring af alle hjul. Til dette passede tubeclampkoblingen (i B-størrelse) og tilsvarende rør helt perfekt. :thumbup:

• Synes
Distordera
  • Laddar…
Dejligt hnurre!
De havde endda samme mærkning som Kee Clamps, så det kunne jeg oversætte direkte. Dyrere, men det er jo skønt at slippe for at købe fra udlandet.
48,3 mm er det, der gælder!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.