4,389 læst ·
29 svar
4k læst
29 svar
Jeg kan ikke få væggen ned med motorsaven - hjælp!
Skal tage ned nogle vægge i det nye hus. I aften sagde jeg til manden, at han skulle tage sig af børnene, så jeg kunne tage af sted og begynde. Eftersom det er tømmer-/plankevægge, tænkte jeg, at det burde jo fungere med motorsav...
Hej, sikke meget jeg tog fejl! Jeg testede både med el-saven og den almindelige, det var som at køre sværdet i bjerg. Eller, ja næsten i hvert fald. En lille rids i en planke blev det til. Indså hurtigt, at dette ikke ville fungere.
Hvad gør man så?
Tigersav?!
Jeg tog hjem igen og ledte gennem skuret og fandt noget, der hedder Milwaukee Sawzall, og vejer bly! Nogen der tror, at den kan klare væggene? Har aldrig brugt tigersav før, nogle tips til brug ville være velkomne! Hvordan ved jeg for resten, at bladet er til træ?
Nogen der har en anden idé til, hvordan jeg får væggene ned? Sig ikke koben, for det har jeg prøvet, og dynamit vil jeg ikke prøve.
Et lille billede af den modstandsdygtige væg vedhæftet!
Hej, sikke meget jeg tog fejl! Jeg testede både med el-saven og den almindelige, det var som at køre sværdet i bjerg. Eller, ja næsten i hvert fald. En lille rids i en planke blev det til. Indså hurtigt, at dette ikke ville fungere.
Hvad gør man så?
Nogen der har en anden idé til, hvordan jeg får væggene ned? Sig ikke koben, for det har jeg prøvet, og dynamit vil jeg ikke prøve.
Et lille billede af den modstandsdygtige væg vedhæftet!
Nix, har slebet alle kæder i dagene....
Ah, du troede måske, at jeg brugte en rundsav.... Det var jo en idé!
Håber du er sikker på, at det ikke er en bærende væg, plejer jo at være første skridt til at blive bekymret, hvis saven `Nyper´
Er helt stensikker, har haft byggmesteren der TO gange for at virkelig forsikre mig om at de ikke er bærende.
Tja funker det ikke overhovedet med motorsaven så vil tigeren nok heller ikke gøre det, men kan ikke rigtig forstå hvordan det ikke kan fungere med motorsaven? Stålspont istället for trä kke? hehe
Tid til at tage vold i brug med koben og slædehammer 
Tossegubben: jeg fatter det heller ikke. Måske var det mig, der var for feg? Tænkte både på evt. kast og gnistdannelse, da jeg testede, så lidt forsigtig var jeg alligevel. Men jeg fandt et ordentligt kvisthul, hvor jeg begyndte, men trods at jeg pressede, gik det noget vanvittigt langsomt... Men det skal måske tage en uge at få ned en væg....
Tænkte at tigersaven dels kan fås ind i kvisthullet og dels måske var lidt sikrere at håndtere... Kommer ikke til at stå på nogen stige og svaje med motorsaven nu, når jeg ved, hvor j-vligt det var!
Tænkte at tigersaven dels kan fås ind i kvisthullet og dels måske var lidt sikrere at håndtere... Kommer ikke til at stå på nogen stige og svaje med motorsaven nu, når jeg ved, hvor j-vligt det var!
Kiggede på, da en snedker gjorde dette med en rundsav med en rimelig sløv klinge (han ville ikke ofre nye fine klinger på eventuelle søm og elledninger). Gik helt fint for ham at tage væggen ned!
Hermansson82: Du det der med kobenet kan du glemme! Fik fjernet 3 planker med hjælp af kobenet i weekenden og der sled jeg som en påtændt grævling. Var næsten invalid om aftenen. Og jeg kan tilføje at jeg har godt med vægt/kraft/muskler... så der mangler det ikke.
Skal gamle 30'er huse være så forbandet godt byggede?!
Skal gamle 30'er huse være så forbandet godt byggede?!
Nå, ud i skuret og finde rundsaven så....
Og det går ikke at save med trät altså oppefra og ned får man bare et hul så går det nok lettere så held og lykke 
Det må gå med tigersav!!! Men selvfølgelig, det ville jo også gå med motorsav, hvis du ikke pjækker ville jeg tro.
Men for min del føles det sikrere med tigersav. Der er jo større risiko for at skade sig med motorsav.
Et tip for at komme gennem væggen, hvis man ikke har et knast hul at starte i eller borer et hul, er at man sætter saven parallelt med væggen og så starter man maskinen og trykker forsigtigt spidsen ind i væggen, som så plejer at give efter.
Et blad til træ har større og mere åbne tænder end et metalblad. Der findes også blade, som kan klare træ, men også et og andet søm, hvilket er godt, når man saver i vægge.
Men for min del føles det sikrere med tigersav. Der er jo større risiko for at skade sig med motorsav.
Et tip for at komme gennem væggen, hvis man ikke har et knast hul at starte i eller borer et hul, er at man sætter saven parallelt med væggen og så starter man maskinen og trykker forsigtigt spidsen ind i væggen, som så plejer at give efter.
Et blad til træ har større og mere åbne tænder end et metalblad. Der findes også blade, som kan klare træ, men også et og andet søm, hvilket er godt, når man saver i vægge.