I
Hvor kan man købe 50 x 50 stolpe?
Stolpesko er jo 52-53mm, bliver godt rickigt med 45 x 45 regel i sådanne.

Ville måske være en idé at købe de rigtige stolpesko? Ellers må du tage en 70 sparre og køre den i kløven til de rette mål..

Det er ikke så enkelt, at dimensionen angiver udvendigt mål?

Ellers er jeg enig i, at det virker tåbeligt :thumbdown:

I
Pagno sagde:
Ville måske være en idé at købe de rigtige stolpesko? Ellers må du tage en 70 spær og køre den i kløven til de rigtige mål..
hvor køber man 45mm stolpesko?

I
KnockOnWood sagde:
Det er ikke så enkelt, at dimensionen angiver udvendigt mål?

Ellers er jeg enig i, at det virker dumt :thumbdown:
Nej jeg har stolpskor og regel, der er spil på mere end 6mm.

Og så stod jeg alligevel og valgte de, der var mindst.

I
En 2"x 2" var vel før et almindeligt mål. Nogen sagde, at det er fordi de er høvlede, så køber man 45 x 45, så er det 2" x 2" uhøvlet.
Følgeopfølgningen må være, hvor køber jeg denne uhøvlet?

I
Er det muligt, at man i resten af verden stadig bruger 50/50 og fremstiller beslagene så de passer til det?
Jo, jeg kunne købe en 70/70 og skære den ned. Jeg kunne ombygge stolpeskoene, så de passer. Men tid og sted er et industriland år 2014.
Jo, jeg sidder og irriterer mig, sådan er det.

Går man til en rigtig byggehandel som XL eller Beijer så plejer de altid at have stolpesko i 45x45, 95x95 osv. Jeg har kun set 50x50 og 100x100 på Byggmax, Biltema og andre billige butikker.

De plejer desuden at have både til 50mm og 45mm, så man kan vælge efter, hvad man har for regler/stolper.

• Synes
anaitis
  • Laddar…
I
Drömhus2012 sagde:
De brukar dessutom ha både för 50mm och 45mm så att man kan välja efter vad man har för reglar/stolpar.
Var då?
Har kollat XL eller Beijer men nix. Eller har de dem under disken så man måste be om att få köpa?

Senest redigeret af en moderator:
I
Nu er det de her jeg taler om.
Metal kvadratisk stolpebeslag med bolthuller, monteret på en firkantet baseplade.
ikke de her, som jeg mener falder under betegnelsen U-stöd.
Metallisk U-støtte med justerbar stang og monteringsplader.

Ok. Jeg har aldrig købt sådan nogle stolpesko, så jeg kan slet ikke sige noget om de størrelser. De andre som typ balksko findes i både 45 og 50mm. Jeg plejer at handle hos Karl Hedin.

Hmm! Så forstår jeg din overvejelse, dette på billedet er ikke en stolpesko, men et stolpebeslag, som man kan bruge til at fastgøre "stolpe/firkantsprofiler, 50*50 metal" på "hårde" overflader, som betonplader. Jeg bruger dem aldrig selv, fordi de skal forankres med expandere i underlaget, hvilket har en tendens til altid at ramme armeringen. Hvis du har tænkt dig at bruge dem til at fastgøre på et organisk materiale, er det ikke en god mulighed. Køb rigtige stolpesko i stedet!
"byggare"

Okay, jeg har brugt noget lignende ved renoveringer af altaner. Perfekte at sætte en kerne af 45*45 trykbrædder og derefter bruge lister 22*70 og beklæde hele stolpen med. Så bliver den stabil, jeg mener at huske, at det var støbte betonplader til altanerne.

I
Känns som byggmaterialshandlerne behöver mötes och komma överens om vad som är vad.
Og så kan de jo begynde at sælge 50mm stålprofil, om ikke andet så i 150mm længden som man kan stoppe i de der firkantede sager. Jeg var og købte nogle stykker 50 x 50 x 2 mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.