Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Det er ikke så enkelt, at dimensionen angiver udvendigt mål?
Ellers er jeg enig i, at det virker tåbeligt
Ellers er jeg enig i, at det virker tåbeligt
Er det muligt, at man i resten af verden stadig bruger 50/50 og fremstiller beslagene så de passer til det?
Jo, jeg kunne købe en 70/70 og skære den ned. Jeg kunne ombygge stolpeskoene, så de passer. Men tid og sted er et industriland år 2014.
Jo, jeg sidder og irriterer mig, sådan er det.
Jo, jeg kunne købe en 70/70 og skære den ned. Jeg kunne ombygge stolpeskoene, så de passer. Men tid og sted er et industriland år 2014.
Jo, jeg sidder og irriterer mig, sådan er det.
De plejer desuden at have både til 50mm og 45mm, så man kan vælge efter, hvad man har for regler/stolper.
Ok. Jeg har aldrig købt sådan nogle stolpesko, så jeg kan slet ikke sige noget om de størrelser. De andre som typ balksko findes i både 45 og 50mm. Jeg plejer at handle hos Karl Hedin.
Hmm! Så forstår jeg din overvejelse, dette på billedet er ikke en stolpesko, men et stolpebeslag, som man kan bruge til at fastgøre "stolpe/firkantsprofiler, 50*50 metal" på "hårde" overflader, som betonplader. Jeg bruger dem aldrig selv, fordi de skal forankres med expandere i underlaget, hvilket har en tendens til altid at ramme armeringen. Hvis du har tænkt dig at bruge dem til at fastgøre på et organisk materiale, er det ikke en god mulighed. Køb rigtige stolpesko i stedet!
"byggare"
"byggare"
Okay, jeg har brugt noget lignende ved renoveringer af altaner. Perfekte at sætte en kerne af 45*45 trykbrædder og derefter bruge lister 22*70 og beklæde hele stolpen med. Så bliver den stabil, jeg mener at huske, at det var støbte betonplader til altanerne.
Klik her for at svare