6,964 læst ·
28 svar
7k læst
28 svar
Jeg er åbenbart dum i hovedet, så hjælp!
Men vent her - du fyldte altså et hul med en hel tube latexfug lige i bruseområdet?
Dette er et større problem end de to mulige skimmelpletter, som du fandt bag garderoben i den anden tråd, hvis det da ikke er relateret.
Det er ikke så godt fra et fugtsikkerhedssynspunkt, du bør virkelig få hjælp, som en nødløsning post på forumet, men helst inden en sådan "foranstaltning" udføres. Det ville være godt at finde ud af, hvorfor det "trækker" fra de huller, du har fundet i huset.
/A
Dette er et større problem end de to mulige skimmelpletter, som du fandt bag garderoben i den anden tråd, hvis det da ikke er relateret.
Det er ikke så godt fra et fugtsikkerhedssynspunkt, du bør virkelig få hjælp, som en nødløsning post på forumet, men helst inden en sådan "foranstaltning" udføres. Det ville være godt at finde ud af, hvorfor det "trækker" fra de huller, du har fundet i huset.
/A
Som sagt skulle dette løses rigtig grundigt havde jeg været nødt til at rive vejen op og sætte en ny spånplade ind, hvilket havde betydet nyt badeværelse, som jeg ikke har råd til. Denne skade har jeg styr på, da en besigtigelsesmand har set på det, og der fandtes en "gul" fugtindikering lige efter at man havde taget brusebad, bruseren har stået slukket og tom i fire uger, den fugtindikeringen er væk. Kigger man på tegningerne af huset, er der udsugning for radon bag den væg, sandsynligvis derfor det trækker. Har spurgt en fuktekspert via mail om dette og fik som svar, at eftersom der ingen fugtindikering er, er en nødløsning at fylde hullet med vådrumssilikone for at forhindre ny fugt i at komme ind.
Jeg ville have det tæt, og eftersom det antageligvis er et hul, der går lige igennem spånpladen, så er der sikkert meget silikone, der er løbet ned bag pladen, før det faktisk begyndte at hænge fast i hullet. Silikone er jo ikke farligt, det kommer jo ligesom ikke til at skade spånpladen.mlkjhr sagde:
Jeg er mere forundret over, hvordan den tidligere ejer tænkte, for hvis man kigger på tegningerne og det rod, han har efterladt i skuret, så har der sidder en brusekabine monteret der, beslaget til den passer præcis til det hul, så hvordan tænkte de, ja, vi fjerner brusekabinen og efterlader et hul i væggen, som vi bader i, og lader vand løbe ind i væggen, det er jo helt ok!
Og den tidligere ejer var alkoholiker og misbruger, så han tænker måske ikke, men brusekabinen har været fjernet, inden han købte huset sidste år, så de ejere, der har fjernet den, er dem, der har tapetseret hele lejligheden om, så jeg undrer mig virkelig, hvordan tænkte de? Det er en katastrofal løsning, hvis noget..
Hvad man kunne gøre ifølge fugtekspert og et badeværelsesfirma, som jeg har forhørt mig hos, er enten at fylde det med silikone eller svejse et lille stykke plastmåtte over, begge metoder var ligesom lige dårlige bortset fra, at svejsningen koster lidt mere. At tilstoppe hullet skulle være helt ok, så længe man ikke får en fugtindikering, får man ingen fugtindikering, så er væggen jo tør, og man lukker ikke noget fugt ind. Fugt måling er lavet, før hullet blev tæt net.
En korrekt reparation er at skifte den spånplade, men da bryder jeg tætskinne i samlinger, og så skal jeg lægge nyt tætskinne, og man må ikke have to forskellige tætskinner i badeværelset, så hele badeværelset skal laves, og jeg må ikke skifte tætskinne uden også at skifte gulvafløb til nuværende standard. Hvilket koster en 100 tusind penge, jeg bestemt ikke har nu som studerende, men som kan gemmes sammen ganske nemt om 2 år, når jeg har job.
At fylde et hul, når der ikke er noget bagved, kan være lidt tricky. Et tip er som følger:
Få fat i et lille stykke træ, en liste eller lignende, som præcis kan komme ind igennem hullet. Bind en snor på midten af træstykket, påfør lim og tryk det ind gennem hullet, så det hænger i snoren på indersiden. Træk derefter i snoren, så du får pres mod indersiden af væggen. Behold presset, indtil limen er tørret.
Nu har du en bund i hullet, som du kan silikone mod.
Få fat i et lille stykke træ, en liste eller lignende, som præcis kan komme ind igennem hullet. Bind en snor på midten af træstykket, påfør lim og tryk det ind gennem hullet, så det hænger i snoren på indersiden. Træk derefter i snoren, så du får pres mod indersiden af væggen. Behold presset, indtil limen er tørret.
Nu har du en bund i hullet, som du kan silikone mod.
Klik her for at svare