Har købt en flaske vådrumssilikone for at tætne mit hul i væggen. Og jeg må være helt dum i hele hovedet for jeg forstår ikke hvordan pokker jeg åbner emballagen! Så hjælp hvordan gør man?

Sådan her emballage En flaske vådrumssilikone fra Casco med en applikatorspids. Flaskens etiket viser instruktioner og illustrationer til brug i vådrum.

Skær toppen af den gevindskårne del af med en skarp kniv :)

Så skruer du "pipen" fast på den gevindskårne del, så skær ikke for meget af :)

Du har også brug for en skelettsprøjte til den der tube.

Ah okay, så hele toppen undtagen gevindene kan fjernes?^^ Er jo så bange for at ødelægge ting også :P

Jeg plejer at skære et par millimeter af, så gevindene forbliver intakte.

simpa81 sagde:
Skær af toppen af den gevindede del med en skarp kniv :)
...og pas på tommelfingeren. Der er nok flere end ÉN person, der har lært på den blodige måde, at det er bedre at skære mod bordet end i retning mod tommelfingeren.

• Synes
hempularen og 3 andre
  • Laddar…
MathiasS sagde:
...og pas på tommelfingeren. Der er nok flere end EN person, der har lært på den blodige måde, at det er bedre at skære mod bordet end i retning af tommelfingeren.
Jeg må rette mig ind i den række... :banghead:

MathiasS sagde:
...og pas på tommelfingeren. Der er nok flere end EN person, der har lært på den blodige måde, at det er bedre at skære mod bordet end i retning mod tommelfingeren.
+1 eller hvad man siger nu om dage.

MathiasS sagde:
...og pas på tommelfingeren. Der er nok flere end EN person, der har lært på den blodige måde, at det er bedre at skære mod bordet end i retning mod tommelfingeren.
Endnu én, der ved af erfaring

Min tommelfinger har klaret sig, men jeg vrider lidt på tuben, så det bliver lettere at skære.

Protte

Det du har købt kaldes patron og skal bruges sammen med en sådan her:
http://www.jula.se/patronspruta-192206

Sådanne kan købes i alle byggemarkeder og farvehandlere.
Hvor bred strengen bliver, regulerer du ved at skære toppen af den løse spids til passende længde.

jeg kørte improv da jeg missede dette med sprøjte og brugte en glasflaske i bunden i stedet, gik vejen det med og mit hul er nu tæt^^
Indså dog at dette virkelig er en nødløsning da hullet indad skal være kæmpe stort hele patronen gik i hullet...Desuden trak det fra hullet så man må have kommet ind til ventilationsrummene.

katten12 sagde:
jeg improviserede, da jeg missede dette med sprøjte og brugte en glasflaske i bunden i stedet, det gik også godt, og mit hul er nu tæt^^
Indså dog, at dette virkelig er en nødløsning, da hullet indad må være meget stort, hele patronen gik i hullet... Desuden trak det fra hullet, så man må være kommet ind til ventilationsrum.
Uden at vide præcis, hvad det var for en skade, så lyder det alligevel som at fylde det med silikone IKKE var den optimale løsning.

Silikonede du Pax-blæseren?

Pax ventilator?
Det var det sikkert ikke, men det føles lidt som om at reparere denne skade ville have krævet et helt nyt badeværelse, og det har jeg ikke råd til. Der var et hul i væggen i bruseområdet, det føltes som spånplade.
Jeg har et andet hul i gipsvæggen i det lille soveværelse på samme væg, men fra den anden side så at sige, og det hul trækker det også fra, så sandsynligvis er der et eller andet ventilationsrum ned til bjælkelaget i den væg.

Senest redigeret:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.