Hvis du monterer døren først ved hjælp af afstandsstykker under, så du får den i vater. Læg afstandsstykker, så du får i hvert fald 5mm spil på gulvets højeste punkt, så betonen kan løbe ud der også. Så fjerner du afstandsstykkerne, når døren er på plads. Derefter skal du lægge en lægte eller lignende som form på begge sider af døren. Du skal lægge den ene ca. 10mm ud fra tærsklen, så du kan få betonen ind. Så understøber du døren med ekspanderbeton. Den kan blandes, så den i princippet bliver som flydespartel. Det er en fordel at bruge en vandkande eller lignende, så det er lettere at ramme formen. Så er det bare at hælde betonen i formen og derefter lade den tørre, før man begynder at gå over tærsklen. Den tørrer ganske hurtigt, og bland den lidt løsere, end der står på pakken i hvert fald, hvis det er webers ekspanderbeton, den skal være som flydespartel.