behøver bare en 145 limtræsbjælke og udgår fra en 180. Gør det nogen forskel for bæreevnen, om jeg skærer ud 35mm der de tværgående bjælker havner eller skærer bort 35mm på hele længden? Tænker det muligvis er lettere at bare skære ud men på den anden side måske er det hurtigere at bare tage fuksvansen lige igennem..
Skal du kløve ned hele bjælken med fogsvans så siger jeg også: "Held og lykke"!
Hvis du skal kløve en limtræsbjælke på højden bør den have betegnelsen (h) I bjælker med betegnelsen (c) er midtlamellerne svagere.
Eller så kløve halvdelen på hver side så du svækker den så lidt som muligt, helst med fukssvans.
Lidt sådan tænkte jeg også et stykke tid. Har ca 1 m spild i længde at teste på, så skal se hvor tungt det er. Tænker den er "bare" 42 tykk men ovenstående svar antyder ret godt om, at det er hårdt. Har dyksav også, den klarer dybden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.