Hej

Er i gang med at rive gulvet op i et hus bygget i 1960. Gulvet er originalgulv i dagligstuen og er ca. 25 mm tykt og selvbærende. Ligger bare på løst lagte regler, som man har lagt kilar under for at få den rigtige højde. Efter næsten 50 år har tingene bevæget sig lidt, og det knirker en del nu om dage. :)
Tænkte være ordentlig og ordne dette, inden jeg lægger nyt gulv.
Men til spørgsmålet, under det gamle gulv har man isoleret mod kælderen med en hvid uld. Vi har hidtil antaget, at dette drejer sig om glasuld, men efter en vens overvejelse blev jeg lidt i tvivl og tænkte selv. Kan denne uld indeholde asbest? Og findes der i så fald noget kendetegn for, om det er det?
Har billeder som jeg kan lægge op i aften.

Mvh
Niklas

Selvom det er asbest, så gør den jo ingen skade derunder. Lad den være.

MaZtoR sagde:
Selv om det er asbest så gør det jo ingen skade derunder. Lad det være.
Som jeg skrev, gulvet er godt åbnet! Lidt sent at sige "lad det være"....

Leder stadig i kasser efter USB-kablet til kameraet, vender tilbage med billede!

Så, her er tre billeder:

019cz5.th.jpg 022oq6.th.jpg 023rp7.th.jpg

Jeg ville gætte på glasuld, den gamle variant, som klør og svier noget utroligt. Jeg har revet lignende ud af vores badeværelse fra 50'erne, dog med papirbagside. Handsker og åndedrætsmaske anbefales!

Anbefaler endda dobbelt handsker til det. Opvaskhandsker i gummi eller lignende plus engangsdragt under og så et par almindelige handsker ovenpå.

Tak for hjælpen!

Det ser ud til, at jeg kan lægge min asbest-noia bag mig. Jeg har ikke tænkt mig at rive ud eller endda pille i isoleringen overhovedet. Men jeg bliver desværre nødt til at pille lidt ekstra støtte ind til de flydende gulvregler, men det gør jeg forsigtigt og med handsker på.
Så skal låget på for altid :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.