Jeg undrer mig over, hvad dette er for isoleringsmateriale rundt om nogle rør, som vi har i vores idrætshal hvor vi bl.a. spiller squash. Hele stykket ser ret nyt og moderne ud, men ville bare høre med jer, hvad I synes?
Håber, at det kan ses tilstrækkeligt på billederne.
Men hvis der også er sving og afstikkere, der nogle gange rammes af squashbolde, kan det være lidt uheldigt.
Og uanset eventuelt farligt materiale synes jeg, at der burde være en eller anden form for mekanisk beskyttelse (metalbur?) omkring rørinstallationer i en boldhal.
Enig i at selve plasten ser moderne ud (men ikke så ny som 2007 vel?) men ikke installationen som helhed. Vreden som ses er f.eks. det samme som i min kælder fra -63.
Enig i at selve plasten ser moderne ud (men ikke så ny som 2007 vel?) men ikke installationen som helhed. Drejehåndtaget der ses er f.eks. det samme som i min kælder fra -63.
Plasten ser ligesådan ud i dag som den gjorde i 2007. Den findes i lidt forskellige nuancer og kulører.
Ventilen er ældre, det passer. Sandsynligvis har man på et tidspunkt bygget om eller renoveret og så fjernet den gamle isolering. Det er ikke ualmindeligt, at man sanerer væk gammel asbestsiolering og erstatter med ny.
Tak for alle jeres svar, det er beroligende at høre, at det sandsynligvis ikke er asbest.
Disse rør er opsat i loftet i gangen mellem de forskellige spillebaner, så der er ingen bolde, der (normalt) flyver rundt netop dér. Hele anlægget befinder sig i en slags kælder/souterræn.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.