Hej

Jeg tænker på at begynde at isolere min overetage snart og ved ikke rigtig, hvilket alternativ jeg skal vælge.

Tegning af loftsisolering med to alternativer: Røde linjer viser isolering gennem loft, gule linjer viser isolering langs vægge, katteloft uisoleret.


Alt 1: Den røde linje, altså hele taget ud til skunkvæggen.

Alt 2: Gul linje, altså gå ned i væggen med isolering og lade skunkvæggen være uisoleret.

På tegningen fra husleverandører gør de ifølge alt 2.
En af naboerne gjorde alt 1 og mente, at jeg skulle gøre det samme.

Findes der fordele og ulemper ved de respektive alternativer?

/Venlig hilsen Mattias
 
  • Ritning af tag med rød linje langs tagfladen og gul linje langs vægge, viser to isoleringsmuligheder; alt 1 ved taget og alt 2 ved væggene.
Ola78
Jeg tænker nok præcis som din nabo, alt 1. Men det er nok, hvis du isolerer i skråtaget ned til støttebensvæggen og så isolerer et tykt lag på skunk. Det gjorde jeg i vores hus. Tjek for eksempel , der findes anvisninger til at isolere uudnyttet overetage.
 
Hej

OK men at kun isolere skråtaget ned til støttebensvæggen lyder som en dum ide?
Så har du jo et koldrum lige bagved gipsen i støttebensvæggen?

Det lyder jo ligesom alt 2 bortset fra at du sprang over at isolere væggen?
Kattvinden er allerede isoleret i bjælkelaget.

/Mattias
 
Ola78
Jeg var lidt træt, da jeg skrev mit første indlæg, mente alt 2, undskyld :blushing: det var lidt sjusket skrevet af mig. Jeg isolerede skråtaget ned til støttebensvæggen, spikrede på ekstra lægter på støttebenene og isolerede mellem dem derefter og også isolering på gulvet i skunkrummet. Til sagen hører, at jeg er i gang med at renovere vores hus fra 20'erne, så jeg byggede nye støttebensvægge, hvor jeg lagde i den tykkelse, jeg ville have, så plast og så liggende 45*45, ru brædder og til sidst gips.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.