Hej,
Har et udestue med forår/efterår isolerglas. Vi har celleplast under trægulvet for at det ikke skal blæse igennem. Vi vil indsætte en brændeovn i udestuen nu til foråret. Derefter tænkte vi at montere en form for trætak indvendigt. Nu til min overvejelse, har man brug for nogen isolering i taget?
Tænker ikke for at det skal være varmt men mere om man har brug for det på grund af forskellige temperaturer i løbet af året på ydersiden. Tænker også hvordan det bliver hvis vi fyrer i brændeovnen og det er koldere udenfor om det eventuelt bliver grimt etc i og med at rummet da vil blive varmt i perioder hvor det er koldt udenfor.
Hvis man skal isolere, skal man lægge luftspalte, isolering og så dampspærre med plastfolie, alternativt sprøjte skum direkte mod råsponten?

Taknemmelig for forslag angående dette så det bliver rigtigt fra starten.

I et udestue undgår jeg plastik.
Skal plastik gøre nytte så skal det dels være helt tæt (vægge+gulv+tag) og dels skal den varme temperatur altid være på indersiden.
En terrasse, i hvert fald i mit tilfælde, er ikke opvarmet og kan let blive koldere end udenfor (med omvendt kondens som følge hvis der findes plastik).

Nogen form for isolering i taget er nok godt, og bestemt ventilationsspalte. Det bedste er måske isolina eller lignende som kan optage og afgive fugt. Men det fungerer nok med almindelig uld også så længe eventuel fugt kan ventileres bort i ventilationsspalten.

Jeg ville bygge som et traditionelt tag, minus plastik, dvs indefra:
Loft, isolering, masonit, ventilationsspalte, bræddeloft, tagpap, ydre tag.

• Synes
stevemannen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.