Hej,
Tænkte isolere på loftet i weekenden. Vi har bygget ud, så benyttede lejligheden til at suge savsmuldet ud, som lå deroppe på loftsgulvet. Ingen isolering under ydertaget.
I væggene er der ca. 70 mm isolering, de dele hvor vi har lavet om i hvert fald. Ingen plast i væggene der. Gulvet ved jeg ikke rigtig.
Tænkte lægge aldersbestandig plast på loftsgulvets råspær og derefter 120 mm mineraluld. Er det rimeligt? Synspunkter modtages gerne.

Hytta er kold, når vi ikke er der, dvs. varmes op i weekender typ.
/David

Dette ræsonnement følger jeg gerne. Har forsøgt at blive klog på, hvad jeg skal gøre med vores eget hus fra forrige århundrede. Jeg vil fjerne al den "nye" isolering og helt stole på kutterspån. Det føles som det mest rigtige.

ok min sommerhus er fra -69, den tids byggeteknik stoler jeg ikke på. Jeg siger ikke, at alle var skæve, men alligevel ;)

Weekenden er startet, og du har sandsynligvis allerede begyndt at lægge plast på gulvet.
Fjern den igen og læg isoleringen direkte på råsponten!
I et hus, hvor du vil have fugtbevægelser ind og ud af vægge/loft/gulv pga. koldstilling/opvarmning, bør man IKKE have noget, der stopper denne fugtvandring. Der er meget info at læse her på BH om dette. Brug søgefunktionen.

Nej, har ikke nået at begynde med at lægge plast, brugte lørdag eftermiddag på at suge det sidste spån væk derimod. Så returnerer jeg plasten til bauhaus, fedt!! Tak.

Sent from my GT-P7500 using Byggahus

Trods den fine søgefunktion på byggahus så er det måske ikke så indlysende alligevel. Har fået svar fra et par erfarne bygherrer, som ville lægge plast i mit tilfælde. Nå ja, må vel sove på sagen... som sædvanligt er der lige så mange meninger som måder at gøre tingene på.

Sent from my GT-P7500 using Byggahus

Har du ingen plast i væggene og koldstiller så spring plasten over. Du vil alligevel ikke kunne skabe et helt tæt plastlag ved at forsøge at lægge plast i rummene mellem spær.
Havde ikke fjernet spånerne men ladet dem ligge under den nye isolering.
Har gjort denne manøvre i sommerhuset og høvlspånerne fik lov at ligge og derefter et lag løst fyld så vi nu har ca. 300mm isolering.

Ja ok det ser ud til, at det bliver plastfrit. Det sparer jo lidt penge/tid desuden. Årsagen til at spånet er fjernet, er vel især, at det raslede ned spån i sengen, siden vi fjernede tretexen i loftet... trods at der lå pap under spånet.
Tak for jeres svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.