Jeg har muligvis brug for at fjerne det gamle tag i krybekælderen og samtidig isolere nyt.

Jeg skal hyre et byggefirma, men undrer mig over, hvad der er bedst at isolere med, og hvilket materiale der skal bruges som tag.

Skal også installere en affugter, hvad foreslår I for et mærke?

• Synes
Forskande Fukttekniker
  • Laddar…
Z Zippi sagde:
Jeg har eventuelt brug for at fjerne det gamle tag i krybekælderen og samtidig isolere det nyt.

Jeg skal hyre et byggefirma, men undrer mig over, hvad der er bedst at isolere med, og hvilket materiale der skal bruges som tag.

Jeg skal også installere en affugter, hvad foreslår I for mærke?
Et tip er ikke at isolere med cellplast-frigolit mod krybens blindbund. Brug hellere noget fugtgennemtrængeligt materiale, så en installeret affugter også kan affugte gulvbjælkelaget med dens isolering. Oliehærdet board fungerer godt, så længe det holdes tørt og affugtet. Der findes også stivere plader af isolering, der slipper fugt igennem. Der findes en række forskellige sorptionsaffugtere i dag, som er mest velegnet til krybekældre. Sammenlign priser og sørg for at handle fra en part, der kan give support. Mange sælger bare uden at kunne give nogle tips eller så. Læg også byggeplast mod jorden i hele krybekælderen, så krybekælderens affugter ikke også skal affugte jorden, hvilket er et konstant og dyrt projekt. Hvis fugtbelastningen er lavere, ikke over 85% nogen gang i løbet af året, kan en termisk affugter være god.

• Synes
Zippi
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.