Renoveringsnovice
· Götene
· 11 indlæg
Hej,
Fik en vandlækage for 4 uger siden og har været nødt til at rive hele køkkenet ud.
Gulvet havde savsmuld som isolering direkte mod pladen.
Jeg har som I kan se på billederne nedsænkede imprægnerede reglar i betonpladen,
Jeg overvejer, hvad jeg skal isolere med, når jeg skal fylde dette igen.
Jeg vil selvfølgelig ikke have organisk materiale direkte mod pladen igen.
Er der nogen, der har lavet lignende projekt hjemme?
(Huset bygget -69/70)
Yderst taknemmelig for svar
Fik en vandlækage for 4 uger siden og har været nødt til at rive hele køkkenet ud.
Jeg har som I kan se på billederne nedsænkede imprægnerede reglar i betonpladen,
Er der nogen, der har lavet lignende projekt hjemme?
(Huset bygget -69/70)
Yderst taknemmelig for svar
Selvbygger
· Stockholm
· 8 589 indlæg
Hvis du lægger et kapillærbrydende lag nederst, typ byggplast, så bør du kunne anvende enten fiberuld eller endda noget organisk som cellulosa, når du genisolerer.K Kyrkogatan18 sagde:Hej,
Fik en vandskade for 4 uger siden og har været nødt til at rive hele køkkenet ud.
Jeg har som I kan se på billederne nedstøbte imprægnerede reglar i betonpladen.
Er der nogen, der har lavet lignende projekt derhjemme?
(Huset bygget -69/70)
Yderst taknemmelig for svar![]()
Byggplast er jo ikke kapillærbrydende. Det er jo en form for tætningslag. Hvad sker der med fugten indefra, som kondenserer mod plasten og din organiske isolering? Nicht gut.klaskarlsson sagde:
At isolere ovenpå pladen er vel ret følsomt, hvis jeg har forstået det rigtigt.
Alt træ væk, også regler i pladen, syllen bør også fjernes. EPS-beton på og så flyde eller jævne med beton, derefter cellplast og flydende spånpladegulv.
Renoveringsnovice
· Götene
· 11 indlæg
Hej, de nergjutna reglarna fick jag bort igår.F Fixar_Krille sagde:
Positivt överraskad att det bara var 2x3/4" , hade förväntat mig typ 2x4 / 2x6
Syllen är snustorr och avger ingen lukt, känns overkill att ta bort den eller vad tror du?
att flytspackla till jämnt underlag och lägga plastdistanser under regelverket, sedan spångolv på?
som bilden tänker du?
Tidigare har det vart 3/4" råspont, är spångolv mer hållfast?

Hvis gulvkonstruktionen har holdt sig sund siden -70, dvs. i 52 år, så vil præcis samme konstruktion sandsynligvis holde indtil næste vandskade.
Det kaldes risikokonstruktion, fordi der er en risiko for, at det ikke fungerer, hvis betingelserne er dårlige, men hvis betingelserne er gode, så fungerer det. Det kan ikke fungere bedre end, at der ikke opstår skimmel eller råd på over 50 år.
Det kaldes risikokonstruktion, fordi der er en risiko for, at det ikke fungerer, hvis betingelserne er dårlige, men hvis betingelserne er gode, så fungerer det. Det kan ikke fungere bedre end, at der ikke opstår skimmel eller råd på over 50 år.
Klik her for at svare