H
Jeg tænkte bare på at høre, om der er nogen, der har en bedre idé? Jeg planlagde at isolere et gammelt slagteri, så det kan bruges som snedkeri også om vinteren. Planen er at fjerne panelen, som på mange steder er rådden og ringe, for at efterisolere og sætte ny facade på. Det første problem er, at rammen er 80mm, og isoleringen, jeg tænkte på, er 70mm (hunton teäfiberskiva), skal derefter lave en ramme op og have 45mm ekstra isolering. Er der noget, man kan fylde den centimeter op med, eller er det overkill?
Det andet problem er, at slagteriet er bygget med en muret mur ca. 55cm over betonpladen. Jeg tænkte at løse dette med Bewis pudseplade og 3cm puds. Føles denne tilgang rigtig, eller skal jeg gøre det på en anden måde?
Tak og hej.
 
  • Staldbygning med trælister og metaltag, trinladder op ad siden, vindue delvist dækket med plastik, betonsokkel med plade foran.
  • Ladestige op ad et gammelt garageagtigt skur med halvny facade af ubehandlet træ og ternet sprossevindue ved tykt skovområde.
  • Et gammelt slakteri med trævægge og paneler fjernet, viser tæt på murværk og træramme, forberedt til isolering.
Bliver nok godt.
Du kunne sætte porös board (12 mm) mod inderpanelet, så får du væk mellemrummet.
 
  • Synes
hhenning
  • Laddar…
kristofer12345
Hvordan vil du fastgøre skive. I væggen? Har tænkt på at gøre det samme, derfor spørger jeg?
 
H
kristofer12345 kristofer12345 sagde:
Hvordan vil du fastgøre pladen til væggen? Jeg har tænkt mig at gøre det samme, derfor spørger jeg?
Byggmax sælger en slags facadeplug, som jeg har tænkt mig at bruge. Jeg havde også tænkt at fastgøre et armeringsnet/hønsetråd udenpå, så pudsen ikke skal revne.
 
kristofer12345
H hhenning sagde:
Byggmax sælger en form for facadeplug, som jeg tænkte at bruge. Jeg tænkte også på at fastgøre et armeringsnet/ hønsenet udenpå, så pudset ikke skal revne.
Aha, vis gerne hvordan du borer og fastgør den, så man måske kan gøre det samme i betonvæggen jeg har!
 
H
Du borer bare gennem pladen og ind i væggen og slår i en plug. På isodräns hjemmeside kan man se, hvordan de gør. Tror måske ikke, man behøver noget armeringsnet, men det kan aldrig skade tænker jeg.
 
  • Synes
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
H hhenning sagde:
Du borer bare gennem pladen og ind i væggen og slår i en rawlplug. På isodræn's hjemmeside kan man se, hvordan de gør. Tror måske ikke man behøver noget armeringsnet men det kan aldrig skade tænker jeg.
jeg har pudset på cellplast før, men ikke slået ind rawlplug derfor jeg spørger men skal tjekke, jeg kan sige at hvis du ikke vil have revner på lang sigt så læg net, er du ikke følsom så behøves det ikke, men så ville jeg alligevel lægge i samlingerne der kommer du få bevægelse først..tips
 
  • Synes
hhenning
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.