Hej!

Jeg er i gang med at opbygge et gulv i et kælderrum, som skal ventileres nedefra. Jeg har bygget en ramme, som en slags Nivell, rundt om rummet og lagt tværregler indenfor rammen. Mellem ramme og væg er der ca. 60 mm. Som jeg har forstået det, skal jeg tætne konstruktionen indenfor rammerne og der lægge rørkanalen, som skal ventilere gulvet. Men hvad skal jeg gøre med sprækken mellem væg og ramme?

Trægulv opremsel i kælder med ramme tæt på væg, viser installation af tværregler og åbning mellem væg og ramme.

Jeg svarer mig selv, så måske andre der læser får inspiration eller noget af mine overvejelser.

Jeg vil fastgøre vinkeljern indenfor ramme-reglen vendt under reglen, hvis nederste del en plade kan ligge på. Så kommer isoleringen derpå. Ifølge Nivell skal rum, der overstiger 60 mm mellem ramme-regel og væg, isoleres, og dette er jo et hjemmelavet Nivell-system med Nivells gulvventilation. Dette er jo omkring 60 mm og lidt mindre nogle steder, men jeg isolerer alligevel for at gøre det hele tæt og mindske lydgennemtrængning fra gulvkanalen. Hvor der er endnu mindre rum vil jeg eventuelt bruge ekspanderende fugemasse.

Modtager gerne synspunkter på dette!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.