Har købt et kaninhus, som skal isoleres.

Jeg har celleplast af den tynde variant, måske 1-2cm tyk.

Er det nok med en plade, eller skal jeg lægge dobbelt?

Billedet, som er taget underfra af taget. Hvordan fastgør jeg celleplasten der, er det lim, hvilket lim i så fald?

Hvordan sætter jeg celleplasten rundt om kaninhuset. Lime eller med celleplast søm?

Dumt spørgsmål, men celleplastsøm skal kun sidde i plasten, ikke igennem træet også?

Skal derefter have panel uden på celleplasten.

• Kaninhus med træramme og gittervægge, taget set nedefra. Skilt med teksten "cellplast" er placeret på siden af huset.
  • Kaninhus med åbent låg viser tagets underside med cellplast isolering. Indre rum har halm og en åbning i væggen.
Det der ser ikke ud til at være beregnet til at isoleres?

Du skal have en lim til cellplast, ellers opløses cellplasten. Spørg ngn der ved. I loftet skal du vel have en plade, der dækker cellplasten, ellers bider kaninerne den i stykker.

• Synes
Anemon86
  • Laddar…
Tænk på at det kan blive et fugtigt miljø for kaninerne med kondens indeni, hvis du gør huset til en plastkasse.

Antager du mener at det er de tynde playwoodytor, der skal fyldes ud? Jeg ville have fyldt op rummet med et andet materiale. Sørget for at bruge not og fer træ udenpå for at forhindre luftudskiftningen og ladet fyldningen bare klemme fast af brædderne, der sømmes udvendigt.

N Nils45 sagde:
Du måste have et lim til cellplast ellers opløses cellplasten. Spørg en som ved det. I loftet skal du vel have en plade som dækker cellplasten ellers bider kaninerne den i stykker.
Godt input med loftet, havde ikke tænkt på det.

R Räknenisse sagde:
Tænk på, at det kan blive et fugtigt miljø for kaninerne med kondens inde, hvis du gør huset til en plastkasse.

Antager du mener, at det er de tynde playwoodytorne, der skal fyldes ud? Jeg ville have fyldt op rummet med et andet materiale. Sørget for at bruge spontet træ udenpå for at forhindre luftcirkulationen og ladet fyldningen bare klemme fast af brædderne, der sømmes udvendigt.
Er det ikke muligt at isolere med dem, der er på billedet?

• Cellplastplader på 20 mm fra Boke, stablet på hinanden, vist på jem & fix hjemmeside.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.