Hej. Har et udestue på 30 kvm med støbt plade og gulvvarme. Jeg fortryder lidt, at jeg valgte 32mm kanalplast tag. Kan jeg isolere dette med celleplast uden luftspalte? En snedker sagde, at det går godt at isolere det nu. Eller hvad siger I, hvordan man skal gøre eller bruge? Jeg tænker ikke at rive det ned. Er kun 6 måneder gammelt.

Mvh.
 
Eftersom du vel ikke opvarmer rummet andet end ved visse lejligheder, spiller det ikke så stor rolle, hvordan du gør. Luftspalter i tagsammenhæng er normalt nødvendige bag organiske materialer som f.eks. råspont, hvis taget med isolering er lukket inde mellem to damptætte lag (dampspærre + tagpap). Derimod er frigolit ikke et optimalt materiale til formålet. Dels er det svært at få det til at slutte tæt mod tagets trækonstruktion, dels er det alt for let (= dårlig varmekapacitet). Varmepåvirkningen om sommeren gennem et udestuetag kan blive betydelig. Det bedste isoleringsmateriale er derfor rigtig tung mineraluld, f.eks. markplade.
 
Hvordan ser resten af konstruktionen ud af udestuen? Hvilken temperatur holder du i udestuen nu, og hvilken vil du have? Hvordan er temperaturen og vejret udenfor? Nysgerrig da jeg er i startfasen af egen udestue i omtrent samme størrelse og planer om 32mm kanalplast tag.
 
M Mikael.83 sagde:
Hej. Har ett uterum på 30kvm med gjutenplatta och golvvärme. Jag ångra lite att jag valde 32mm kanalplast tak. Kan jeg isolere dette med cellplast uden luftspalte? En snedker sagde, at det går godt at isolere det nu. Eller hvad siger I, hvordan man skal gøre eller bruge? Tænker ikke rive det ned. Er kun 6 måneder gammel.

Mvh.
hej har bare et spørgsmål. Har selv et lige sådan udestue som dig. Og vil isolere under kanalplasten. Undrer hvordan du gjorde med dit projekt venlig hilsen Jimmy wall
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.