8,186 læst ·
5 svar
8k læst
5 svar
Isolere anneks. Hvordan gøre i taget? Klurig konstruktion.
Skal isolere en friggebod. Opbygning er omtrent som på billedet.
Overvejer, hvordan man sætter diffusionsplast op under spær og derefter lægter. Jeg synes, det bliver så mærkeligt yderst ved den første og sidste spær (hvis I forstår, hvad jeg mener). Man kan jo ikke bukke plasten ned på væggen.
Hvordan skal jeg gøre?
Er der nogen, der har billeder på, hvordan man kan gøre det?
Overvejer, hvordan man sætter diffusionsplast op under spær og derefter lægter. Jeg synes, det bliver så mærkeligt yderst ved den første og sidste spær (hvis I forstår, hvad jeg mener). Man kan jo ikke bukke plasten ned på væggen.
Hvordan skal jeg gøre?
Er der nogen, der har billeder på, hvordan man kan gøre det?
Jeg har altid undret mig over, hvad der egentlig menes med det? For om sommeren er der jo ingen idé i at have varme på (ligesom i huset). Tæller det så som ikke opvarmet året rundt? For i så fald skulle man heller ikke have plast i huset. :-/H huggan sagde:
Ja plast eller ikke plast var jo heldigvis ikke spørgsmålet her. Jeg bor plastfrit men ville nok have plastet friggen. Det er let at få helt tætsluttende, og så synes jeg, det er en praktisk måde at holde fugten inde på.
Jeg synes problemet derimod er større end plasten. Hvis du har tænkt dig at have skrånende loft, skal gavlene jo regles op højere, så du kan fastgøre indre vægbeklædning i noget, og så skal du fastgøre plasten i gavlvæggene i stedet for.
Skal du have fladt loft, må man sadle ned spærerne, så de bliver plane, og så burde det løse sig ved gavlene.
Jeg synes problemet derimod er større end plasten. Hvis du har tænkt dig at have skrånende loft, skal gavlene jo regles op højere, så du kan fastgøre indre vægbeklædning i noget, og så skal du fastgøre plasten i gavlvæggene i stedet for.
Skal du have fladt loft, må man sadle ned spærerne, så de bliver plane, og så burde det løse sig ved gavlene.
Opvarmet året rundt betyder mindst 15 grader året rundt, og det er det jo om sommeren uden varme.K Klicka sagde:
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 337 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,337 indlæg
I et boligbyggeri har man brusebad, opvaskemaskine, koger vand mm, kan til tider blive meget høj luftfugtighed i luften.
Dagens byggestandard kræver ventilation. I huse uden ventilation presses den varme/fugtige luft opad. Til loftet eller ud gennem væggene. Risiko for skimmelsvampangreb i konstruktionen/loftet er høj.
Hvis du tænkte på at isolere din frigga og ikke har samme standard som i et boligbyggeri, dvs. intet vand. Så undgå plasten og forsøg at få luften i det isolerende lag til at stå stille.
Dvs., ingen sprækker på indvendige vægge og måske udvendig gips på ydersiden af friggaen.
Dagens byggestandard kræver ventilation. I huse uden ventilation presses den varme/fugtige luft opad. Til loftet eller ud gennem væggene. Risiko for skimmelsvampangreb i konstruktionen/loftet er høj.
Hvis du tænkte på at isolere din frigga og ikke har samme standard som i et boligbyggeri, dvs. intet vand. Så undgå plasten og forsøg at få luften i det isolerende lag til at stå stille.
Dvs., ingen sprækker på indvendige vægge og måske udvendig gips på ydersiden af friggaen.
Klik her for at svare