Har köpt ett kaninhus som ska isoleras.
Jag har cellplast av den tunna varianten, kanske 1-2cm tjock.
Räcker det med en skiva eller behöver jag lägga dubbelt?
Bilden som är taket underifrån. Hur fäster jag cellplasten där, är det lim, vilket lim i så fall?
Hur sätter jag cellplasten runt kaninhuset. Lima eller med cellplast spik?
Dum fråga men cellplastspik ska bara sitta i plasten inte igenom I träet oxå?
Ska sedan ha panel utan på cellplasten
Jag har cellplast av den tunna varianten, kanske 1-2cm tjock.
Räcker det med en skiva eller behöver jag lägga dubbelt?
Bilden som är taket underifrån. Hur fäster jag cellplasten där, är det lim, vilket lim i så fall?
Hur sätter jag cellplasten runt kaninhuset. Lima eller med cellplast spik?
Dum fråga men cellplastspik ska bara sitta i plasten inte igenom I träet oxå?
Ska sedan ha panel utan på cellplasten
Medlem
· Västernorrland
· 2 511 indlæg
Tänk på att det kan bli en fuktig miljö för kaninerna med kondens inne om du gör huset till en plastlåda.
Antar du menar att det är de tunna playwoodytorna som ska fyllas ut? Jag hade fyllt upp utrymmet med ett annat material. Sett till att använda spontat virke utanpå för att hindra luftväxlingen och låtit fyllningen bara klämmas fast av brädorna som spikas utvändigt.
Antar du menar att det är de tunna playwoodytorna som ska fyllas ut? Jag hade fyllt upp utrymmet med ett annat material. Sett till att använda spontat virke utanpå för att hindra luftväxlingen och låtit fyllningen bara klämmas fast av brädorna som spikas utvändigt.
Går det ej att isolera med de som är på bilden?R Räknenisse sagde:Tänk på att det kan bli en fuktig miljö för kaninerna med kondens inne om du gör huset till en plastlåda.
Klik her for at svare