Tænkte isolere væggene i udestuen, men har lidt begynder spørgsmål. De liggende regler på billedet er 95 brede med stående tæt yderpanel. Tænkte sætte 25x25 lægter til luftspalte, vindpap, 70 isolering, bygningsfolie og stående inderpanel. Hvordan skal man sætte lægterne? Stående/liggende? Skal jeg sætte dem i kanterne mod reglerne og derefter hvor tæt? Hvis liggende, behøver man huller i dem for luftgennemstrømning som om man havde glest yderpanel med låglægter? Behøver man huller for luftgennemstrømning i de eksisterende regler? Skal man bruge frugttæt folie på indersiden i udestue eller skal man sætte vindpap også på indersiden? Taknemmelig for svar! /Daniel
 
  • Udestuevæg med lodret træpanel, lyskæde med bolde i grå og hvid, og et skilt med teksten "VÄLKOM" på en hylde.
Jeg er i gang med et lignende projekt, med omtrent de samme forudsætninger. Dog stående regling.
Jeg har bygget en luftspalte af opspændt murersnor. Derefter bliver det 70mm isolering og panel direkte på.
Jeg har ikke tænkt mig at bruge nogen dampspærre i væggene.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.