Har lagt mærke til, at isoleringsmaterialet på en nybygning ser meget glansfuldt ud i solskin. Sidder nu lige ved siden af og venter på børnene og ser så, at det handler om Kingspan kooltherm. Læser på deres webside, at det ganske rigtigt er belagt med aluminiumfolie på både ind- og yderside. (https://www.kingspan.com/se/sv/produkter/isoleringsskivor/vaggisoleringsskivor/kooltherm-k12-xl/)
Spontant føles det som om mobildækningen i disse lejligheder ikke bliver fantastisk, når man bygger et faradays bur omkring dem. Tænker jeg forkert?
Nej, du tænker helt rigtigt. Mine forældre bor i sådan et hus, og de havde dårlig mobildækning indendørs, før foreningen installerede repeatere i næsten hver lejlighed.
Ofte er vinduerne desuden belagt med et tyndt lag metal for at mindske varmestrålingen. Det hjælper heller ikke på at øge mobildækningen...
Gætter på, at jeg har noget lignende, for jeg kan kun ringe med 3 i min lejlighed, hvis jeg ikke vil stå presset mod vinduet, når jeg taler. Bor midt i Uppsala.
Gætter på, at jeg har noget lignende, for jeg kan kun ringe med 3 i min lejlighed, hvis jeg ikke vil stå trykket mod vinduet, når jeg taler. Bor midt i Uppsala.
Lyder sandsynligt. Umuligt at vide, når man flytter til et eksisterende hus, men en faktor, som ville være meget vigtig for mig.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.