Bør man ikke have en damp-/diffusionsspærre i vådrummet, fordi det tætningslag man skal have fungerer som en i stedet?
Vi tænker at have et flisebelagt badeværelse, og en væg er en ydervæg, så der skal jeg altså ikke have nogen dampspærre? Udenpå gipsvæg, tætningslag, så fliseklæb og fliser?
Så i loftet, der kan jeg beholde dampspærren, eller hvad? Jeg skal have et paneleret loft der.
Vi tænker at have et flisebelagt badeværelse, og en væg er en ydervæg, så der skal jeg altså ikke have nogen dampspærre? Udenpå gipsvæg, tætningslag, så fliseklæb og fliser?
Så i loftet, der kan jeg beholde dampspærren, eller hvad? Jeg skal have et paneleret loft der.
Ingen årsag
Vi byggede iofs elementhuse og der var de elementer, som skulle til vådrummene tydeligt mærkede "Saknar fuktspärr". Lige det dér med fuktspärrar kan være lidt tricky, eftersom dobbeltspærrer, uden at ventilere imellem, kan blive meget slemt.
Klik her for at svare