Jeg er netop ved at flytte ind i en lejlighed i en helt nybygget ejendom. Når jeg banker forsigtigt på de indvendige vægge, som er skillevægge/gipsede, så runger det hult. Jeg prøver at spille noget fra min mobil, lægger den fra mig, går ud af rummet, lukker døren og konstaterer, at lydisoleringen er ikke-eksisterende.

Jeg mailer en repræsentant for udlejeren (som jeg forestiller mig er bygherren af den helt nye bygning) og påpeger dette, og personen svarer, at "indervægge isoleres ikke, når man bygger nyt i dag."

Passer det?

Mvh

• Synes
  • Trist
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
Det gør de, hvis man betaler for det.

• Synes
Roger Fundin og 19 andre
  • Laddar…
davveno1 davveno1 sagde:
Det gør de, hvis man betaler for det.
Det var noget sådan jeg svarede hende, at man selvfølgelig kan isolere indervægge, hvis man som kunde kræver det. Gulv, loft, vægge mod andre lejligheder er beton, så der er god lydisolering. Men sønnen vil ikke kunne sidde og lave lektier, hvis nogen ser tv i rummet ved siden af.

• Synes
  • Elsker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Trist situation, men det er at købe gode hovedtelefoner enten til sønnen eller den der ser tv, som er den billigste løsning.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
M mats_lindqvist sagde:
Men sonen kommer ikke til at kunne sidde og lave lektier, hvis nogen ser tv i rummet ved siden af.
Trådløse hovedtelefoner kan kobles til TVet. Men man kunne jo forudsætte, at man fik en god lejlighed for hvad jeg antager er en saftig leje...

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
RoTe
S sjoelund sagde:
Trådløse høretelefoner kan koples til TV'en. Men man kunne jo forudsætte, at man fik en god lejlighed for, hvad jeg antager er en saftig husleje...
Hurtigt men forkert er det, der gælder i dag, til fuld eller premium pris.

• Synes
  • Haha
Conqvist og 12 andre
  • Laddar…
S sjoelund sagde:
Trådlösa høretelefoner kan tilsluttes TV'en. Men man kunne jo forudsætte, at man fik en god lejlighed for, hvad jeg antager er en saftig husleje...
13.5 k per måned for en 4a.

• Wow
  • Vred
JonEkstra og 9 andre
  • Laddar…
Ved, at heller ikke i 60'erne isolerede man indervægge i nybyggede villaer, medmindre det blev bestilt ekstra. Bare spånplader og træregler.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Claes Sörmland
Kan jo sige, at det var tomme gipsvægge også i en 70'er-lejlighed, som jeg boede i. Så det er kendt fra gammelt.

• Synes
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
M mats_lindqvist sagde:
13.5 k per måned for en 4a.
Det er jo ikke så slemt. Men det kan være mere, de har sparet på.

J Josth sagde:
Ved at heller ikke i 60'erne isolerede man indvendige vægge i nybyggede villaer, medmindre det blev bestilt ekstra. Bare spånplader og træregler.
Bare gips og regler i min villa fra 90'erne...

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Fire projekter med lejlighedsbyggeri har jeg været med på, og har aldrig været med til at en indervæg blev isoleret. Synes ikke dit nye hus lyder som noget mærkeligt
Jeg hører naboen nyse i 50'er-huset jeg bor i. Det er lejlighedslivet ❤️

• Synes
  • Haha
guggen og 5 andre
  • Laddar…
Tomture61
Bliver der en stor forskel med 1 lag eller 2 lag gips på vægge.

• Synes
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
Der findes ingen lydkrav mellem rum i en lejlighed.

Visse boligbyggere tilbyder isolering i væggene mod en tillægsomkostning.

Mange klager over øgede (lyd)krav og omkostninger i byggeriet i sverige så i det perspektiv kan jeg synes, at det er sundt som det er.

• Synes
acycz og 2 andre
  • Laddar…
Andelsbolig bygget 1969 - ingen isolering i indervæggene.
Lejebolig bygget 1995 - ingen isolering i indervæggene.

Mit bidrag til statistikken.

• Synes
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
H
Boet i brf fra både 80'erne og 90'erne uden isolering så intet nyt under solen

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.