1,275 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Indsætte dobbeltdøre i portal i lejlighed fra århundredeskiftet.
Hej!
Har brug for lidt hjælp med dette. Skal sætte en karm med dobbeltdøre i en portal. Huset er bygget i 1908, og indervæggen er senere blevet revet halvt ned, så to rum er blevet til en større stue. Nu har vi købt en dobbeltdør med karm og skal lukke åbningen, så vi kan lukke og få to rum efter behov.
Har fjernet listerne og ser så at indervæggen består af letbeton-plader?, eller hvad jeg synes det er i hvert fald? Materialet er relativt porøst da listerne sad fast med søm. Er der nogen, der kan bekræfte via billederne, at det er letbeton? Og hvis det er letbeton, kan jeg så bruge letbetonskruer til at fastgøre lægter?
Tak for hjælpen!
Har brug for lidt hjælp med dette. Skal sætte en karm med dobbeltdøre i en portal. Huset er bygget i 1908, og indervæggen er senere blevet revet halvt ned, så to rum er blevet til en større stue. Nu har vi købt en dobbeltdør med karm og skal lukke åbningen, så vi kan lukke og få to rum efter behov.
Har fjernet listerne og ser så at indervæggen består af letbeton-plader?, eller hvad jeg synes det er i hvert fald? Materialet er relativt porøst da listerne sad fast med søm. Er der nogen, der kan bekræfte via billederne, at det er letbeton? Og hvis det er letbeton, kan jeg så bruge letbetonskruer til at fastgøre lægter?
Tak for hjælpen!
Hej Nikke! Kritter det? Og er det hvidt? Det ligner gips, og som hører til tidens byggemetoder.. Så formodentlig har det været en åben bue af gips i væggen. Som man på et senere tidspunkt har banket til med brædder.N Nicke755 sagde:Hej!
Behøver lidt hjælp med dette. Skal sætte en karm med dobbeltdøre i en portal. Huset er bygget i 1908 og indervæggen er senere revet halvt ned, hvilket har gjort, at to rum er blevet til en større stue. Nu har vi købt en dobbeltdør med karm og skal sætte den i åbningen, så vi kan lukke og få to rum efter behov.
Har fjernet karme og ser nu, at indervæggen består af letbetonplader?, eller hvad jeg tror det er i hvert fald? Materialet er relativt porøst, da karme sad fast med søm. Er der nogen, der kan bekræfte gennem billederne, at det er letbeton? Og hvis det er letbeton, kan jeg så bruge letbetonskruer til at fastgøre regler?
Tak for hjælpen!
Hverken gipsen eller brædderne dur
til at sømme en dør fast i. For de er ikke bærende. Ellers skal du lave en ny vægramme i døråbningen. Eller sætte skydedøre med skinner i gulvet, måske fungerer det?
Men hvis det er beton, fungerer det. I så fald ses der sand i materialet, og støvet bliver gråligt.. hvis du får fat i et stykke, mærkes vægten af, at betonen er tungere end gips. Lad leverandøren tjekke.
Senest redigeret:
Klik her for at svare