Hej,

Jeg er i gang med at dække rørene i kælderen (vandbårne elementer i huset). De ligger i loftet ved siden af væggen, så jeg tænkte, jeg ville dække dem ved at opsætte lægter og gipsplader. Nu bliver jeg lidt bekymret, når jeg skal skrue lægterne fast i loftet. Tænk hvis der er vandrør over loftet, som jeg kan komme til at skrue igennem, når jeg fastgør lægterne? Så jeg undrer mig, om det ville være muligt at lime lægterne fast til loftet i stedet? Ville det holde?

Med venlig hilsen
Forward

Hvad skal du lime i?? nogen form for plade? måske er det bare mig, der ikke følger med, men hvis du limer i en gipsplade så sidder det jo, men ikke mere fast end hvad papiret sidder fast i selve gipsen. Kan du ikke måle ud for reglerne og skrue i?? skal du alligevel dække til kan du vel åbne op og kigge lidt, det skal jo alligevel dækkes til.
Tænk på ikke at bygge rørskøder ind i væggen!

Njae det är själva regeln som jag sätter i taket som jag funderar om det går att limma.
Ser ut såhär:
2525201015428d236.jpg
Givetvis kommer jag ha inspektionsluckor där det behövs.
Men å andra sidan skulle man ju kunna gör som du sa och göra ett hål och inspektera om det går några rör just där.
Vet inte vad materialet i taket heter, men det är ganska tunt och är helt omöjligt att skruva i, måste alltid förborras.

Det er ikke så, at du har eternit på taget, det er ret tyndt og værdiløst at forsøge at skrue i. Det lyder næsten sådan, jeg ville anbefale mundbeskyttelse, hvis du skal begynde at rydde op i det.

Eftersom rørene er trukket under taget, lyder det lidt mærkeligt, hvis de også skulle være over et loft, selvom det ikke er umuligt.
Er det eternit, ville jeg nok slå et hul med hammeren i stedet for at save, det giver mindre støv, og som sædvanligt er det jo støvet, der er farligt, ikke pladen i sig selv.

Men selv loftspladen sidder jo i noget, find ud af hvor, og læg dine reglar på tværs af dem, du finder, så kan du jo skrue dem op. Håber du forstår, hvad jeg mener.

Det burde ikke være nogen fare, men man ved aldrig, hvordan de har trukket rørene op til etagen ovenover :)
Jo, jeg forstod, hvad du mente, og det lyder som en god idé. Man kunne tage udgangspunkt fra, hvor de har sømmet pladerne fast, der ville det jo være meget mærkeligt, hvis der gik nogle rør.

Lige præcis sådan!

B
sænk ikke loftet mere er mit tip.
der findes bedre ting at bruge penge på.

Hehe jeg tænkte faktisk det samme!
Men uden at være fordomsfuld ved man jo, hvem der plejer at komme på sådanne projekter, og så kan de jo være svære at stoppe....... :)

B
det passer, og man gør præcis som man vil... :-)
man kan jo bare tippe

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.