vi skal renovere vores lejlighed fra århundredeskiftet (1905).
Hvordan håndterer vi skæve indervægge? Regel/gips, gipspuds eller andet alternativ?
De nuværende vægge har også gammelt tapet. Vi ønsker at have malede.
Tak på forhånd.
Hvordan håndterer vi skæve indervægge? Regel/gips, gipspuds eller andet alternativ?
De nuværende vægge har også gammelt tapet. Vi ønsker at have malede.
Tak på forhånd.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 279 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,279 indlæg
Vil I have, at det skal se ud som århundredeskifte eller som noget, der er bygget de seneste 20 år?
En del af charmen ved århundredeskifte er jo, at det ikke er helt perfekt lige vægge osv.
Men selvfølgelig er der personer, der sætter regler og gipser op i århundredeskifte lejligheder og -huse og får problemer med indfatningerne omkring døre og vinduer.
En del af charmen ved århundredeskifte er jo, at det ikke er helt perfekt lige vægge osv.
Men selvfølgelig er der personer, der sætter regler og gipser op i århundredeskifte lejligheder og -huse og får problemer med indfatningerne omkring døre og vinduer.
Mener du stukaturen? og hvor skæve er væggene? Metode afhænger nok af, hvad der skal ændres, 1 mm eller 20 cm.
sant: hvad er spørgsmålet, jeg tog nok fejl ... jeg troede, at spørgsmålet var, hvordan man retter op på skæve vægge, men det var måske ikke spørgsmålet.
sant: hvad er spørgsmålet, jeg tog nok fejl ... jeg troede, at spørgsmålet var, hvordan man retter op på skæve vægge, men det var måske ikke spørgsmålet.
Er problemet, at væggene er skæve eller ujævne? Eller er problemet, at overfladen er slidt? Og hvilken type vægkonstruktion er det? Mere information er nødvendig for at give dig et godt svar.
Hvis I ønsker malede vægge, og væggene er stenmateriale/puds, kan man f.eks. fjerne de gamle tapeter og løs puds samt pudse op på ny og male på det. At lave en konstruktion og sætte gipsplader foran en sådan væg er ikke en god idé. Er det trævægge, så gør du på en anden måde.
Hvis I ønsker malede vægge, og væggene er stenmateriale/puds, kan man f.eks. fjerne de gamle tapeter og løs puds samt pudse op på ny og male på det. At lave en konstruktion og sætte gipsplader foran en sådan væg er ikke en god idé. Er det trævægge, så gør du på en anden måde.
Har man et sekelhus så findes der en sjæl i det, som tilhører tiden, og skal for at huset skal have det godt være tilbage, for min personlige det ville jeg ikke ændre det for meget, måske bare forbedre lidt her og der i overfladelagene, der er en charme i ældre huse og ikke som nu med nye, meget sterile og intetsigende, bliver ligesom lidt kedelige
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 279 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,279 indlæg
Klik her for at svare