Du kan du ignorere gipsen.
Enten sørger du for at stive væggen op, så du har liggende regler at sømme panelet i på cc60, eller så gør du som vi gjorde her og sætter en OSB-plade på reglerne og sømmer panelet i den. Ved ikke hvilket alternativ der er "bedst", begge fungerer antageligvis udmærket.
Enten sørger du for at stive væggen op, så du har liggende regler at sømme panelet i på cc60, eller så gør du som vi gjorde her og sætter en OSB-plade på reglerne og sømmer panelet i den. Ved ikke hvilket alternativ der er "bedst", begge fungerer antageligvis udmærket.
Tak for svar,
okay, hvis jeg sørger for, at tømrerne, der bygger vores løsvirkeshus, undlader at sætte gips på de vægge, der skal have panel, kan jeg selv sætte OSB-pladerne op. Det kan dog blive besværligt for elektrikeren måske, han vil helst gøre sit arbejde færdigt så hurtigt som muligt... men tømrerne kan jo sætte OSB der, hvor el-dåserne skal monteres... så burde det vel ikke være særligt svært at forlænge skruen til dåserne bagefter, da panelen ikke bygger så meget ud, når man sømmer direkte i OSB?
Er OSB meget dyrere end 13mm gipsplader?
Lyder det besværligt? ???
okay, hvis jeg sørger for, at tømrerne, der bygger vores løsvirkeshus, undlader at sætte gips på de vægge, der skal have panel, kan jeg selv sætte OSB-pladerne op. Det kan dog blive besværligt for elektrikeren måske, han vil helst gøre sit arbejde færdigt så hurtigt som muligt... men tømrerne kan jo sætte OSB der, hvor el-dåserne skal monteres... så burde det vel ikke være særligt svært at forlænge skruen til dåserne bagefter, da panelen ikke bygger så meget ud, når man sømmer direkte i OSB?
Er OSB meget dyrere end 13mm gipsplader?
Lyder det besværligt? ???
Men sig til tømrerne, at de skal lave det som vanligt og derefter sætte vandrette reglar på cc60 mellem alle reglar. Så er det jo klart til, at du kan sømme panelet efterfølgende.
Elektrikeren bekymrer sig nok ikke om pladerne, han sætter jo dåserne i reglerne, før pladerne monteres selvfølgelig. Derimod vil han måske vide, om du skal have OSB bag panelet eller ej - uden osb er det jo dåser med enkelt studse, med osb bliver det bedst med dobbelt studse, så dåserne stadig ligger jævnt med panelet.
OSB er meget dyrere, godt og vel dobbelt så dyrt som gips.
Elektrikeren bekymrer sig nok ikke om pladerne, han sætter jo dåserne i reglerne, før pladerne monteres selvfølgelig. Derimod vil han måske vide, om du skal have OSB bag panelet eller ej - uden osb er det jo dåser med enkelt studse, med osb bliver det bedst med dobbelt studse, så dåserne stadig ligger jævnt med panelet.
OSB er meget dyrere, godt og vel dobbelt så dyrt som gips.
Klik her for at svare