Skal sætte en skillevæg op for at bygge badeværelse, tænkte at sætte op regelværk, har 90 mm regler. Et problem er, at afløbsudluftning er tænkt at gå i en væg, og at jeg tænkte at bygge dette ind med en udluftningsventil og en slags luge for evt. mekanik, dette har rør er 105 mm så den væg må blive tyk, alt så må det blive en bule på en smallere væg? Ja, det sidste er bare noget nogen kan have en mening om. Hovedspørgsmålet er, har jeg brug for syld? Pladen er ret tynd over isoleringen, vil gætte på 2 cm, så kommer det bore ind i frigoliten. I loftet sætter jeg skruer fast reglerne med træskruer. Her findes også spær at trække imod under visse loftplanker.

Hvordan ville I have grebet dette an?

Vh Marc

Hvis du skal have udluftningen indbygget, er det ikke kun rørets dimension, du skal tænke på, men også vakuumventilen, den plejer at have større diameter end røret.

Det lyder besværligt at bygge en regelvæg på betonplade uden at bruge en bundstykke. Hvorfor vil du undgå det?

Tak for svar, årsag til spørgsmålet om syll, dette er helt indendørs, og er usikker på boring i pladen, tror den er ret tynd, og ekspansionssøm, tænkte at PL400 lim måske er nemmere, men lime med syll? Hvordan gør man så? Jo, er enig i at vakuumventilen vil være større end røret. Må tjekke modellerne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.