Hej. Jeg har et begynder spørgsmål. Jeg har revet glasfiber væv ned i pejsestuen, og selvfølgelig fulgte pudset med ned. At få fat i en murermester, der har tid til at tage opgaven, er lige så svært som at finde en enhjørning. Så. Jeg tænkte på at bygge en ny indervæg i stedet. Det er to vægge, der er "ydervægge," som jeg har tænkt mig at gøre på denne måde.

Jeg tænkte på at bruge stålregler, da det er i kælderen. Jeg tænkte også på at bygge væggen med et mellemrum (40-50 mm) mellem betonen og den nye væg. Dog er der et panelloft, som sidder på reglar i loftet. Dette vil jeg gerne beholde, og jeg tænker derfor, at det bliver svært at sætte en u-bjælke i loftet. Ville det gå/være tilstrækkeligt at fastgøre reglerne i gulvet og derefter lave korte længder (også stål selvfølgelig) og sætte mellem regel og betonvæg?

Derefter, hvad vil være bedst at beklæde væggen med, liggende panel (som selvfølgelig ikke rører betonen) eller gips?

Kælderen er tør skal tilføjes.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.