Behøver hjælp med hvordan man bygger væg når der er skråtag.
Anvender stålskenner og stålregler.
Problemet som jeg er stødt på er at taget hælder og når man fæstner skinnen så hælder den jo med? :confused:
Bøjer man til skinnen så det bliver rigtig vinkel eller støtter man op på nogen måde?
Hjælp tak! :)

Diagram over vægbygning ved skråt loft, med målinger og korrekt montering af stålramme vist. Fejl og korrekt løsning markeret med kryds og flueben.

En trekantsliste ville hjælpe dig. Du bør have noget som fylder rummet ud, og da er det nok nemmest med en trekantsliste.

Senest redigeret:
  • Synes
KatrinG
  • Laddar…
Men...
Kræver trekantlisten ikke, at taghældningen er nogenlunde tæt på 45 grader, hvilket den sjældent er?

Efterlader du ca. halvdelen af rummet tomt inderst i vinklen da?
Eller hvad misser jeg i min tanke...

Stålskinnen var jo smart med mulighed for at justere vinklen. Men jeg vil gerne have mere forklaring omkring træalternativet også, for jeg vil snart have det samme problem selv.

Stålskenne som linket ovenfor alt save til en kile med passende vinkel. Har man held fungerer det med færdige kiler af plast eller træ man kan købe

Eller kløve en regel med rigtig vinkel?

Andet burde du med lidt jävla anamma vinkle om pladereglen, men tror mere på at kløve en regel

Er enig med sir_daniel
Klyv til en regel selv eller køb en færdig trekantsliste. Sværere end det er det ikke. Valget er dit. Sådan ville jeg have gjort. Ellers kan du måske lave mindre kiler, som du fastgør ovenpå stålreglen cc60, eller hvad du nu skal have for mål.

Tusind tak for alle de gode svar! :thumbup:
Ville noget i denne stil mon fungere? Bare så jeg har forstået det rigtigt..
Er det "godkendt" så at sige? :screwy:
Hånd holder et metalbeslag med en trækile mod en væg.

• Synes
Jonny Hylander og 1 anden
  • Laddar…
Det vil fungere rigtig godt med kilar. Sørg for at save dem i den rigtige vinkel.

• Synes
KatrinG
  • Laddar…
Kører du dette, vil det blive godt. Håber du kan fastgøre de cc-600 eller lignende

• Synes
KatrinG
  • Laddar…
Problemet med at fastgøre en skinne langs med skråtaget kan være at finde noget at fastgøre den i bag gipsen. Oftest ligger jo gitterpanelet i samme retning med cc 30.

• Synes
KatrinG
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.