Hej

Nu har jeg købt min første lejlighed, og så er det endelig tid til at begynde at fixe og ordne selv!

Jeg skal sænke mit loft i soveværelset med 4 cm. Rummet er ca. 14 kvm stort.
Det jeg undrer mig over er, hvordan jeg skal fastgøre trælægterne i det eksisterende loft? (Det eksisterende loft er af beton).
Er det nok med røde rawlplugs? Hvor mange fastgørelsespunkter er nødvendige pr. meter? Rummets bredde er 307! Man vil jo ikke have, at det falder ned, når man ligger og sover :)

Tak på forhånd // Johan

Milkshaken
Det skal være nok med grønne eller Gråa plugs ja og solide træskruer.

Når du alligevel er i gang med at sænke loftet, så glem ikke at tilføje ekstra stikkontakter osv. altid godt at have, og desuden kan du forberede til flere stikkontakter i væggene, hvis du ønsker det.
læg også eventuelle forstærkninger ind, hvis du skal have tunge ting i loftet. type højttaler, ventilatorer osv...

Plug og skrue lyder besværligt.
Prøv express hylstre eller måske betonskrue.
Eller lange spikplug.
Jeg havde kørt med express hylstre.
cc60.

Mvh Putte

Milkshaken
ja lange spiginplug går også selvfølgelig....

Takker for alle svar!
Nåede dog at købe 8mm (grå) plug samt skrue i dag, før jeg så jeres svar!
Det må blive plug og en masse skrueri i dette loft, men der kommer jo snart flere lofter at angribe:)!!

Milkshaken
Det er smidigt med spikplugg, men hvis det fuckar, lad os sige, at man krøller en spik odyl, så kan det blive mere ødelæggende, da det nogle gange river materialet i stykker, som man vil fastgøre.

Har du ikke en rigtig borehammer at bore med, så lej en. Glem slagboremaskinen, den er bare spild af tid.

Jeg brugte en billigere slagboremaskine, vildt svedigt og anstrengende!
Når jeg skal begynde med de andre tage, så vil jeg sandsynligvis leje en borehammer!

Det anbefales som sagt varmt. En god hilti, og du vil opleve betonen som enhver praktisk trævæg at bore i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.