Jeg har en temmelig grim stålstolpe i min kælder. For øjeblikket er den beklædt med malet glasfibervæv, men jeg synes, den føles lidt kedelig.

Hvordan ville I have gjort med denne? Overvejer om man skulle lime lidt MDF eller lignende på, men det bliver et stort fint arbejde. Findes der smartere løsninger?

• Ful stålpelare beklædt med malet glasfibervæv i en lys kælder, omgivet af trægulv og hvid trappe.
Unikt namn
Spartel?
Eller vil du have, at den skal føles grovere?

Unikt namn Unikt namn sagde:
Spartel?
Eller skal det opleves grovere?
Jeg er for dårlig til at spartle, så det springer jeg helst over :)
Ikke nødvendigvis større, men måske lidt mere pæn.
Det må jo ikke bygge alt for meget, da både trappegelænderet og forbindelsen op mod loftet ikke tillader det.

Unikt namn
Jeg er enig i, at væv ser kedeligt ud, men det er lidt uklart for mig, hvad du mener med pæn. Er det en glat malet overflade?

Jeg er overbevist om, at det er lettere at få en okay finish med spartelmasse, end at få 2,4 meter lange MDF/træ-stykker til perfekt at linjere omkring en stolpe uden behov for spartelmasse.
Jeg kan jo selvfølgelig tage fejl.

Det er jo bare at gentagne gange spartle og slibe, indtil du er tilfreds.
Husk at påføre det i tynde lag.

Det er selvfølgelig muligt, at det kan lade sig gøre blot at slibe vævet væk med groft papir og male direkte på stålstolpen også.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
Jeg ville fjerne væven og derefter male stolpen og den synlige bjælke i en eller anden sjov farve.
Alternativet er at male løvranker og derefter beklæde den med klatreplanter (rigtige eller plast).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.