Hej!
Jeg har lige åbnet en større åbning i en tyk væg. Samtidig har vi sat færdigmalet panel fra gulv til loft i gangen. Nu undrer jeg mig over, hvordan man bedst beklæder indersiden af åbningen. Bredden på materialet skal være 210 mm for at dække reglarne og panelet. Hvilket materiale er bedst at bruge? Findes der færdigmalet med 210 mm bredde? Rundt åbningen planlægger vi færdigmalede almue lister.
Taknemmelig for hurtig hjælp!

Noget færdigmalet i 210 mm bredde har jeg ikke set. Jeg ville have taget MDF og kløvet til 210 mm og klædt med. Derefter slebet kanterne lidt, så det bliver en let runding. Spartel derefter sømhovederne og mal.
Hvis du vil have det sprøjtemalet, må du aflevere det til lakering og derefter forsøge at lime dem op, så du slipper for synlige søm.

• Synes
Modino
  • Laddar…
Mdf får det blive. Hjertelig tak for svar!

Lamelplade i fyr. Kløv ned og skub op, spartl over skallerne og mal.

Personligt foretrækker jeg træ fremfor MDF. Træ er træ ligesom. :)

Alriksson sagde:
Limtræsplade i fyrretræ. Klyv ned og skub op, spartel over hovederne og mal.

Personligt foretrækker jeg træ frem for MDF. Træ er træ ligesom. :)
Ikke for at være sådan, men MDF består også af træ.

Jeg ville have valgt MDF, nemt at arbejde med. Desværre støver det noget frygteligt, og støvet bliver glat som is.

Siger også MDF. Det bliver ekstra godt, hvis du tager en håndoverfræser og fræser hjørnet med fx 10mm radius. Eller eftersom du nu skulle have almue stil, evt. en fræset kant med noget mere "spor".

Takker alle for gode tips!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.