Vi skal bygge en væg, der deler stue og spisestue. Væggen skal have indbyggede hyldeplan, nogle stykker. Væggen bliver ca. 3 m lang. Nogle tips til, hvordan man skal gøre? Billeder?

hanniss@hotmail.com

Hej

Hvordan mener du med indbyggede hyldeplaner? Skal hylderne stikke ud af væggen på en eller begge sider? Skal du have gennemgående hylder (dvs. "hul" i væggen)?

Vi (jeg) byggede en skillevæg i 18 mm MDF. Væggen, som kun er en plade bred - 122 cm, blev lavet ca. 30 cm tyk. Vi har hyldeplaner på kortsiden samt et par gennemgående hyldeplaner med LED spots - det blev rigtig godt. Hvis du vil, kan jeg prøve at få taget et par billeder ...

//Mikael

Jeg købte brugt Ikea billy bogreol og byggede ind.

Vi skal bygge en ret tyk væg med indbyggede hylder, ca. 7-8 styk. Væggen bliver ca. 3 meter lang og bredden bliver nok 30-40 cm bred. På den anden side skal det være helt plant, hvor et væg TV skal hænges op.

Ingen dør kommer til at være der, så det bliver åbent mellem spisestue og TV-rum.

Send gerne billederne, Miakel til min e-mail, hvis du kan? Så får jeg se, hvordan I har gjort det.

Mvh Hanna
hanniss@hotmail.com

Jeg har bygget bibliotek mm med Ikeas Billy bogreoler, de er perfekte at bruge som base. Sav soklen af skabene og byg dem ind i væggen i liv med forkanten, så laver du en flot liste, der indrammer det hele og dækker samlingen med væggen samt dækker "sprækken" mellem skabene. Har desværre ingen billeder...

Hej igen Tak for alle de gode tips, men er der nogen, der har billeder at sende mig? Det ville være meget værdsat, da jeg gerne vil se, hvordan I har bygget dem og få lidt mere inspiration.

Mikael, havde du billeder??

Hanna hanniss@hotmail.com

Her kommer lidt billeder ... sorry, at det har taget lidt tid!

Billederne viser væggen forfra og bagfra samt hylderne på gavlen. Jeg har trukket el og antenneudtag ind i væggen. Alle kabler er inde bag lågen på billedet, hvor tv og stereo tilsluttes. Indbyggede højttalere samt LED-lygter i hylderne. Vi er supertilfredse.

/Mikael

• Indbygget vægset med tv, hylder, indbyggede højttalere og led-lys. Stikkontakter og antenneudtag synlige. Hyldernes indhold omfatter bøger og planter.
  • Væg med indbygget hylde, elektronikforbindelser og elskab på siden; fyldt med en stereoenhed, bøger og dekorationer i et rum med billeder på væggene.
  • Væg med indbyggede hylder, dekoreret med blomstertapet, to potteplanter og integrerede kabler; synlig del af stue og trappe i baggrunden.
  • Indre del af væg med kabler til el og antennuttag bag en åbnet luge, klar til tilslutning af tv og stereo.
Hej Mikael! Tak så mange gange for billederne. Det var det her, vi er ude efter. Meget flot væghylde I har lavet!

Tak endnu en gang.

Med venlig hilsen Hanna

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.