Jeg overvejer, at sommerens projekt skal være en kombineret bål-/grillplads.
Typ sådan her:
Den skal dog mures i tegl.
Men, jeg vil gerne have en skorsten på den. Hvorfor spørger I sikkert?
Jo, tanken er, at jeg skal kunne brænde alt haveaffald der også, og smider man f.eks. blade på bålet, så vil de gerne flyve væk. Flyvende brændende blade er ikke ideelt her, hvor vi bor
Derfor tænker jeg, at et tag med skorsten over bålpladsen forhindrer ting i at flyve væk, eller hvad?
Problemet er, at jeg ikke har en anelse om, hvordan jeg skal gribe det an, eller endda en idé om, hvordan dette kunne se ud. Er der nogen her, der har en idé?
Eller som overhovedet forstår, hvad jeg mener?
Den der grillplads tror jeg ikke fungerer overhovedet. Man sidder alt for tæt på selve grilloverfladen, det bliver alt for varmt. Vinden vil tage fat i kulbunden, og gnister vil flyve rundt. Jeg ville ikke have lyst til at grille på samme sted, hvor man har brændt skrald og grene og blade. Selve grilloverfladen er desuden alt for lille til sådan bål. Skaff en brændetønde til bladene i stedet. Og hvis du vil bygge en lignende grillplads, så lav betydeligt mere plads i cirklen.
Jeg, som jo faktisk er en tidligere nollåtta, er glad for, at Jonatan79 og Harry73 svarede, for ellers havde jeg aldrig forstået svaret fra Hemmakatten
Nej, man sidder ikke på den ramme rundt om, men der stiller man øllen eller ketchuppen, mens du griller
Billedet var for at fremstille formen på den mest
Nu tror jeg ikke, at gløden fra opbrændte blade og grene er dårlig til at grille pølser over, selvom man måske skal sponsorere med et par brændestykker for at få god glød.
Under alle omstændigheder er jeg ude efter forslag til sådan et ildsted, men med en skorsten.