Jeg har lige revet en del af en plankevæg i min ejerlejlighed. Nu er der et hul (12 x 60 cm) lige gennem betonpladen, hvor væggen var. Betonen er ca. 6-7 cm tyk, og under det er der for øjeblikket mest affald fra nedrivningen, men ellers ser det ud til at være noget mere porøst materiale.

Det jeg undrer mig over er, hvordan jeg skal gå til værks, hvis jeg vil fylde hullet med ny beton. Eller ville det være muligt at lade hullet være? Jeg planlægger at lægge fyrretræsgulv (20 mm tykt), krydsfiner og aldersbestandig plast ovenpå.
Bør jeg dække hullet, indtil jeg fylder/lægger gulv/gør noget andet?

Sig gerne, hvis der mangler nogle vigtige detaljer!

/Staffan

Fandt denne gamle tråd: http://www.byggahus.se/forum/koek/12589-hal-i-golvet.html

Føles ikke helt som samme problematik, da den tråd drejer sig om et badeværelse, men ville det også i mit tilfælde være fornuftigt at lægge noget som stop i bunden, fylde op med beton og jævne ud med byggespartel? (OM det overhovedet er nødvendigt at fylde altså..)

Kan tilføje at der vil stå et køkkenskab over hullet og ikke med nogen vægt, der hviler lige på den overflade.

Taknemmelig hvis nogen har nogle tanker omkring dette..

swessman sagde:
Jeg har lige revet en del af en plankevæg i min andelsbolig. Nu er der et hul (12 x 60cm) lige gennem betonpladen, hvor væggen var. Betonen er ca. 6-7 cm tyk, og under det er der for øjeblikket mest affald fra nedrivningen, men ellers ser det ud til at være noget mere porøst materiale.

Det jeg undrer mig over er, hvordan jeg går til værks, hvis jeg vil fylde hullet med ny beton. Eller ville det være muligt at lade hullet være? Jeg vil lægge fyrretræsgulv (20mm tykt), krydsfiner og aldersbestandig plastik ovenpå.
Bør jeg dække hullet indtil jeg fylder/lægger gulv/gør noget andet?

Fortæl gerne, hvis der mangler nogle vigtige detaljer!

/Staffan
Har du naboer under?
Svært at forestille sig, hvorfor plankevæggen går gennem pladen? Er det flydespartlet med 6- 7 centimeter efter væggen?

Men hvis lejligheden er en del af en betonkonstruktion, så er det jo bare at fylde med beton. Nogle gange, når jeg river på den måde, som du beskriver, når man oftest ned til sand eller fundamentet, plejer jeg bare at hælde noget mørtel, som jeg har ved hånden.:)

Tak for svaret.

Ja jeg har naboer nedenunder. Forstår ikke helt "er det flydespartlet med 6-7 centimeter efter væggen".

Ved ikke om det er sand jeg er kommet ned til eller hvad det kan være. Det der er løst er blandet med pudsstøv. Under betonen er det mere kompakt.
Har intet mørtel ved hånden, men du mener at det burde fungere at hælde lidt hvad som helst ;) direkte i hullet og bare jævne ud så det bliver i niveau med resten af gulvet?

Mente at flydende spartelmasse blev seks syv cm efter at væggen blev monteret. :)

Som det lyder på din beskrivelse, er du kommet ned til selve betonkonstruktionen, så hæld noget celleplast eller anden uorganisk isolering i, hvis du er bekymret for, at lyden skal vandre, og fyld så lidt mørtel i, eller bare hæld mørtel direkte i.

tak for tipsene! jeg må finde en passende brug og teste

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.