3,212 læst ·
6 svar
3k læst
6 svar
Gipsmørtel til at fylde huller mellem Væg og Gulv når der ikke er noget "bærende" for mørtel i hullet
Hej,
Jeg forsøger at fylde dette hul med Gipsbrug MEN det er "tomt" i hullet, er meget dybt indtil noget fornuftigt dukker op for at fungere som en hylde for gipsbruget.... Hvordan gør jeg?
Kan jeg bare fylde og hvis det lykkes bygge lidt så hullet dækkes? Eller vil det med tiden (hvis det bevæger sig) revne og falde ned i hullet og derefter skabe flere problemer
(Er så stramt at det er svært at lægge et stykke og fastgøre det på noget for at få en hylde)
Jeg forsøger at fylde dette hul med Gipsbrug MEN det er "tomt" i hullet, er meget dybt indtil noget fornuftigt dukker op for at fungere som en hylde for gipsbruget.... Hvordan gør jeg?
Kan jeg bare fylde og hvis det lykkes bygge lidt så hullet dækkes? Eller vil det med tiden (hvis det bevæger sig) revne og falde ned i hullet og derefter skabe flere problemer
(Er så stramt at det er svært at lægge et stykke og fastgøre det på noget for at få en hylde)
Hvad er det for et rum?
Hvis der kan forekomme fugt/fugtvandring, er det ikke passende med gipsmørtel, brug i stedet f.eks. husfix.
Som @olofh siger, kan det være nok med blød fugemasse?
Ellers kan det også gøres med gipspuds; først sprøjt med en blomstersprøjte, så du fugter det lidt og tryk gipsmørtel ind så godt, du kan uden at overfylde og træk af "skråt" mod den ene kant. Lad det tørre og påfør et andet lag gipsmørtel, som du derefter "glatter", så det bliver glat og jævnt med væggen.
Hvis der kan forekomme fugt/fugtvandring, er det ikke passende med gipsmørtel, brug i stedet f.eks. husfix.
Ellers kan det også gøres med gipspuds; først sprøjt med en blomstersprøjte, så du fugter det lidt og tryk gipsmørtel ind så godt, du kan uden at overfylde og træk af "skråt" mod den ene kant. Lad det tørre og påfør et andet lag gipsmørtel, som du derefter "glatter", så det bliver glat og jævnt med væggen.
Det kanske det gør, jeg ved ikke hvad man "må" og ikke må gøre! Jeg skal flyde gulvet så, og derefter skal vådrumsmåtte på, (er kun toilet og intet vådrum) så jeg er bare bekymret for at huller skal gøre at fugemassen/mørtlen løsner sig og gør så at måtten vil blive påvirket eller flydningen (selvom det har stivnet).. men jeg måske skal satse på detO olofh sagde:
Tak
Det er til et toilet, så fugt KAN forekomme, men bør ikke forekomme mere end normaltanders07 sagde:
Hvad er det for et rum?
Hvis der kan forekomme fugt/vandring, er det ikke passende med gipsskrid, men brug f.eks. husfix.
Ellers kan det også gøres med gipsmørtel, først sprøjt med en blomstersprøjte, så du fugter det lidt og tryk gipsmørtlen ind så godt som muligt uden at overfylde og træk det "skråt" mod den ene kant. Lad det tørre og påfør et andet lag gipsmørtel, som du derefter "glatter", så det bliver glat og jævnt med væggen.
Jeg må måske bruge blød fugemasse
Tag den billigste løsning, jeg troede først det var en sprække mellem væg og loft. Hvis det kun er for at stoppe flydespartel, tager du hvad du har, fugtspærre skal jo på bagefter, så hvis du får problemer med fugt der, har du et ødelagt vandtæt lag.
aha. Kan ikke se hvor stort det er men enten blød fugemasse eller hvis lidt større en lille smule bygningsskum. Det stopper flydningen fra at løbe væk.T Tiggrawastaken sagde:Det måske det gør, jeg ved ikke hvad man "må" og ikke må gøre! Jeg skal flyde gulvet senere, og derefter skal vådrumsmåtte på,(er kun toilet og intet vådrum) så jeg er bare bekymret for, at huller skal få fugen/mørtelen til at løsne sig og gøre så måtten bliver påvirket eller flydningen (selv om det er stivnet).. men jeg skal måske bare gøre det
Tak
Klik her for at svare