Hej alle sammen,

Vi skal skifte køkkenet ud og tænkte bestille et Ikeakøkken. Som I kan se på billedet, så kan vi ikke skifte ventilationsaggregatet ud, så vi må tage udgangspunkt i det. Det skab, der hænger der nu, er 70 cm højt, men Ikea har ændret deres mål nu, så de har 60 eller 80 cm.
60 føles meget lille, plus at der bliver 40 cm dækliste oppe ved rørene, så det kommer til at se mærkeligt ud. Selve rørene optager næsten 30 cm plads. Man kan trykke rørene op 3-4 cm. Så spørgsmålet er, om man kan hænge 80 cm skab der. Selve mellemrummet fra køkkenbænk til vægskab bliver så 46-47 cm. Kommer det til at se mærkeligt ud? Har I nogle andre tips, som jeg måske har overset?

• Et køkken under renovering med åbne vægskabe, synlige rør ovenpå skabene, og uorden på køkkenbordet. Ved siden af er der et vindue.
  • Ældre køkkenskabe med åbne døre, synligt ventilationsrør over, planlægges udskiftet til Ikea-skabe. Hvide fliser og sort ventilator over komfur ses også.
En ting jeg ved, at folk har gjort, er at tage de længste 100 cm-skabe, save ud til rørene øverst og derefter dække over inde i skabene så at sige. Så kan du udnytte hele rummet op til loftet i skabet længst til venstre for eksempel.

Henningelvis Henningelvis sagde:
En ting jeg ved, at folk har gjort, er at tage de længste 100 cm-skabe, save ud for rørene øverst og derefter dække over inde i skabene, så at sige. Så kan du udnytte hele pladsen op til loftet i skabet længst til venstre, for eksempel.
Det har vi også overvejet, men hvad med lågerne. De hængsler der er på lågerne er forborede, og jeg har en fornemmelse af, at de sidder ret højt oppe, hvilket havner ved rørene.

BirgitS
Så afhænger det jo af, hvor langt ud fra væggen rørene er i forhold til dybden på overskabene. Ikeas er jo dybere end standard.

Men ingen vil jo se, at afstanden mellem bordpladen og vægskabene er lidt mindre end normalt. Dog vil den, der er høj, have sværere ved at se det, der står længst inde på bordpladen.

BirgitS BirgitS sagde:
Så afhænger det af, hvor langt fra væggen rørene er i forhold til dybden på overskabene. Ikeas er jo dybere end standard.

Men ingen vil se, at afstanden mellem bordpladen og vægskabene er lidt mindre end normalt. Dog vil den, der er høj, have sværere ved at se det, der står længst inde på bordpladen.
Jeg skal tjekke det i morgen, når jeg tager til huset. Dog hælder det mod 80 skabene, så må man forsøge at finde den bedste løsning.
Skal til Ikea også for at tjekke, hvor hængslerne sidder på lågerne.

• Synes
pppp123
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.